Urolige nætter - 6 mdr.

17. oktober 2007

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Urolige nætter - 6 mdr.

Hej Helen

Jeg er stadig i vildrede med Victorias søvn. Min sparsomme søvn griber nu ind i min uddannelse, mit forhold til børnenes far og mit overskud til Isabella. Dagene er blevet rigtig fine, men nætterne er et mareridt. Børnenes far arbejder om natten og sover om dagen, så jeg har på intet tidspunkt mulighed for at blive aflastet af far.

Jeg ved ikke hvad jeg kan ændre på eller lave om på, for at få hende til at sove lidt mere om natten. Hun har længe kunnet vende rundt og har også fået den første tand. Om dagen er hun glad og legende. Hun er ikke pyldret mere, efter at dagssøvnen er på plads. Hun sover stadig i sengen hos mig, men da vi har sengen for os selv, sover vi på hver sin madras. Jeg kan med held liste sutten ind, når hun har ammet et stykke tid om natten, men hun vågner alligevel kort efter, at hun har sluppet sutten. Jeg prøver at vende hende af med at amme om natten ved at nægte hende brystet, men lige nu opnår jeg kun, at hun holder sig vågen og vrider sig og spræller for at få fat i brystet og jeg efter et par timer alligevel må give efter for trods alt at få bare lidt søvn.

Vores rytme ser således ud:

06.00 Vågner og ammes
08.00 Ammes og ...

Annonce

... sover i barnevogn ca. 1 time til 1½ time med 120 ml. MME. Hun drikker ca. 70 ml.
10.00 Grød ½ dl., vand af kop.
12.00 Ammes og lægges i barnevogn med 120 ml. MME. drikker det hele. Sover ca. 1 time til 1½ time.
14.00 Grød ½ dl., vand af kop og ammes.
16.00 Ammes og ligger og hyggeputter ½ time. Nogle gange sover hun lidt, andre gange hygger vi bare - vi ligger i sengen for at få ro fra Isabella.
18.00 Grøntsagsmos 1dl., vand af kop og ammes.
20.00 Ammes i søvn til natten. Af og til får hun også her en flaske med MME, men kan oftest ikke spise den. Hun tager kun 10-20 ml.
24.00 Vågner og ammes igen
01.00 Vågner og får sut.
02.00 Vågner og vil ammes. Hvis jeg ikke ammer hende, holder hun sig vågen til kl. 04.00, hvor hun udmattet overgiver sig. Hvis jeg ammer, bliver hun ved med at ville ammes med ca. en times intervaller indtil kl. 04.00

Jeg vil gerne påbegynde kød og andre ting i hendes kost, men orker ikke, hvis det giver uro. Hun er glad for både grød og kartoffel/grøntsagsmos. Jeg skammer mig næsten lidt ved at have så store problemer med at få det til at fungere, når det nu ikke er første gang, at jeg er mor.

Kærlig hilsen
Isabellas og Victorias mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet