Brev:
Hvorfor vil vores søn ikke sove i sin tremmeseng?
6. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Hvorfor vil vores søn ikke sove i sin tremmeseng?
Hej - Hvad kan vi gøre for at vores søn vil sove lidt mere i sin tremmeseng?
Vores søn på 5 mdr. sover utrolig dårligt i sin tremmeseng - men brandgodt i vores seng. Sover han i sin egen, vågner han ca. en gang i time hele natten, hvilket vi slet ikke kan holde til. Han vågner tit med et skrig og derefter gråd... som kun kan trøstes med amning. Jeg må lige skynde mig at skrive at vores søn IKKE bruger sut, sutteflaske eller sutteklud.
Sover han ved siden af mig eller mellem min mand og jeg - er han "vågen" en til to gange om natten, og han sover godt og dybt.
Om dagen sover han såvidt det er mig muligt enten i tremmesengen eller i barnevognen. Tremmesengen om dagen er sjældent et problem, men han vågner nemmere, og barnevognen er helt ok. I barnevognen ligger han i en voksi-pose - dvs nærmest i et svøb. Jeg har prøvet at svøbe ham i dynen i tremmesengen, men uden at det havde nogen virkning.
Han sover somregel mellem kl. 21-21.30 til kl. ca. 7.30-8 - og sover 3 lurer i løbet af dagen af. 40-55 min varighed. Han har altid været svær at få til at sove, men jeg synes ikke han virker til at have det store søvnbehov. Han kan dog ikke falde i søvn af sig selv, med mindre han ligger i barnevognen, og den triller. Står den stille vågner han meget hurtigt efter...
Jeg/vi sover ikke decideret dårligt med ham i sengen - jeg sover faktisk helt ok, og min mand lægger ikke så meget mærke til ham. I hverdagene møder min mand kl. 4 - så han står op lidt i kl. 3.
Derudover er vores søn meget let påvirkelig mht. fremmed mennesker - ikke sanseindtryk som sådan, men fremmed mennesker i hans verden. Han vil helst være på min arm meget af dagen, så han er praktisk talt med til alt. Jeg kan sagtens lægge ham fra mig 5-10 min på hans legetæppe, men han vil helst at jeg sidder hos ham hele tiden. Hans far duer kun en 10 minutters tid - så er det moar!
Ellers er vores søn utrolig smilende, lattermild, snaksaglig og glad - sjældent sur, gnaven eller ked af det, og græder også kun sjældent.
Hilsen Gitte
P.S Vi er startet på grød og han spiser ca. ½-1 dl til frokost kl 12 og aftensmad mellem kl. 17-18.