Mad og vores datters søvn om dagen

28. juni 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Mad og vores datters søvn om dagen

Kære Helen

Jeg skriver da Yasmina er 8 måneder nu og derfor har jeg nogle spørgsmål ang. søvn og mad.

Vores dag ser således ud:

06-07 vågner ligger i vores seng og leger lidt, derefter får hun risgrød blandet med havre/flerkorsngrød og frugtmos + vand og MME af 2 kop

08.30/09 giver tegn på træthed og sover ca. 45 min. (her gav vi hende flaske men har droppet den)

10.30 frokost, grønsagsgrød med makrel eller andet fisk/kød, derefter lidt brød med rejeost og slutter af med en ostehapser + vand af kop

11.30/12 flaske 145-200ml og puttes,sover i ca 2 timer

15 mellemmåltid brød med rejeost (og prøver med andet pålæg men hun er tosset med rejeost), agurke/tomat skriver ell appelsinbåde + vand af kop. Har også givet hende lidt grød her, men hun har ikke så meget appetit.

16 flaske 100-135ml og puttes sover 45-60min. Her laver jeg med vilje ikke flasken så stor, da hun ellers ikke vil spise noget til aften.

18 aftensmad, får som regel vores mad most, men hun vil sjældent spise mere en et par skeer. Hun begynder at græde og vil virkelig bare ikke. I dag prøvede jeg at hente lidt brød med rejeost på og det kunne hun sagtens spise. Ved ...

Annonce

... ikke om det er fordi hun er blevet træt at grød og vil selv eller hun ikke kan lide det. Har prøvet at lade hende sidde selv med en kogt gulerod eller en kødbolle men det går som regel galt ellers kan hun ikke rigtig finde ud af det.

19.30 flaske 80-120ml.

23 flaske 140-200ml.

Som det ser ud nu får hun 4 flasker og drikker af dem ca. 500ml og derud over får hun MME af kop til 2 måltider. Som du nok kan huske har hun aldrig været den store spiser. Men hvornår skal jeg evt gå ned til 3 flasker, så hun kun får 400ml MME og derigennem får dækket sit jernbehov?

Derud over ville jeg høre ang. hendes søvn om dagen. Pt. får hun 3 lurer, hvilket jeg føler hun har brug for, da hun er en meget aktiv pige, der nu kravler hele lejligheden rundt på ingen tid:-). Men påvirker søvnen hendes appetit? Jeg kan ikke rigtig finde ud af det. Fordi hun får stadig en lille lur om eftermiddagen, men virker total uoplagt til aftensmad, selvom hun har masser af energi, så det er ikke fordi hun sidder og hænger over bordet. Jeg overvejer om jeg skal droppe eftermiddagsflasken, men har ikke rigtig ville, da hun så kun lige får dækket hendes jernbehov.

Kærlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder