Brev:
Mad og vores datters søvn om dagen
28. juni 2007
Alder:
8 mdr.
Mad og vores datters søvn om dagen
Kære Helen
Jeg skriver da Yasmina er 8 måneder nu og derfor har jeg nogle spørgsmål ang. søvn og mad.
Vores dag ser således ud:
06-07 vågner ligger i vores seng og leger lidt, derefter får hun risgrød blandet med havre/flerkorsngrød og frugtmos + vand og MME af 2 kop
08.30/09 giver tegn på træthed og sover ca. 45 min. (her gav vi hende flaske men har droppet den)
10.30 frokost, grønsagsgrød med makrel eller andet fisk/kød, derefter lidt brød med rejeost og slutter af med en ostehapser + vand af kop
11.30/12 flaske 145-200ml og puttes,sover i ca 2 timer
15 mellemmåltid brød med rejeost (og prøver med andet pålæg men hun er tosset med rejeost), agurke/tomat skriver ell appelsinbåde + vand af kop. Har også givet hende lidt grød her, men hun har ikke så meget appetit.
16 flaske 100-135ml og puttes sover 45-60min. Her laver jeg med vilje ikke flasken så stor, da hun ellers ikke vil spise noget til aften.
18 aftensmad, får som regel vores mad most, men hun vil sjældent spise mere en et par skeer. Hun begynder at græde og vil virkelig bare ikke. I dag prøvede jeg at hente lidt brød med rejeost på og det kunne hun sagtens spise. Ved ikke om det er fordi hun er blevet træt at grød og vil selv eller hun ikke kan lide det. Har prøvet at lade hende sidde selv med en kogt gulerod eller en kødbolle men det går som regel galt ellers kan hun ikke rigtig finde ud af det.
19.30 flaske 80-120ml.
23 flaske 140-200ml.
Som det ser ud nu får hun 4 flasker og drikker af dem ca. 500ml og derud over får hun MME af kop til 2 måltider. Som du nok kan huske har hun aldrig været den store spiser. Men hvornår skal jeg evt gå ned til 3 flasker, så hun kun får 400ml MME og derigennem får dækket sit jernbehov?
Derud over ville jeg høre ang. hendes søvn om dagen. Pt. får hun 3 lurer, hvilket jeg føler hun har brug for, da hun er en meget aktiv pige, der nu kravler hele lejligheden rundt på ingen tid:-). Men påvirker søvnen hendes appetit? Jeg kan ikke rigtig finde ud af det. Fordi hun får stadig en lille lur om eftermiddagen, men virker total uoplagt til aftensmad, selvom hun har masser af energi, så det er ikke fordi hun sidder og hænger over bordet. Jeg overvejer om jeg skal droppe eftermiddagsflasken, men har ikke rigtig ville, da hun så kun lige får dækket hendes jernbehov.
Kærlig hilsen
Dorthe