Brev:
Vil ikke sove i egen seng og sover heller ikke igennem
29. april 2007
Alder:
6 mdr.
Vil ikke sove i egen seng og sover heller ikke igennem
Kære Helen
Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.
Jeg har haft min datter ved siden af mig i sengen helt fra start, hun har aldrig prøvet at sove for sig selv, (vuggedøden har fyldt meget i mit hoved og så er det jo helt vildt hyggeligt:o) andet end i barnevognen hvor hun sagtens sover 2 lure om dagen men hendes egen seng vil hun ikke i. Har ikke forsøgt heller, før for nylig. Hvor hun græder og græder og faktisk bliver ved et godt stykke tid efter vi tager hende op.
Vi puslede hende som vi plejer, lagde hende i seng, sang lidt og aede hende hvorefter vi tændte for hendes uro med lyd og lys som hun er glad for (og HAR lagt og leget med for at lære hendes seng og stedet omkring hende at kende), sagde nat nat. og gik, hun lå ca. 5 min. og så begyndte hun at græde og blev ved og vi gik så skiftevis derned med 1/2 -1 min. mellemrum, 3 gange og så slut. Så nu leder jeg med lys og lygte efter en human måde at gøre det på. Så jeg kan få ro i sjælen over jeg gør det rigtigt - .
Jeg har ammet hende i søvn fra 1. dag og efter 1. amning vågner hun efter en lille time og jeg må på langs for at få hende til at falde hen igen. - efterfølgende vågner hun ca. 1-2. time gennem natten (nogle gange tager hun 3, højst 4 timer,) insistere hun på at få bryst for at falde i søvn igen. (for det har jeg jo lært hende:o/ .
Jeg har købt bøgerne : "Sov igennem uden gråd" og læst "Sov Godt" - som ikke er en metode vi vil bruge. Har forsøgt nogle af rådende i Sov igennem uden gråd (feks. den med at hun skal slippe vorten inden hun falder helt i søvn men hun bliver ved...klynker til hun får "sutten" i munden igen. (NarreSut vil hun iøvrigt ikke bruge)
Håber ikke det bliver for rodet for dig at læse ;o/
Helen hjælp, hvordan vil du råde os til at gøre det fremover.
Et kæmpe stort TAK fra en fan.
Rikke