Vil ikke sove i egen seng og sover heller ikke igennem

29. april 2007

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vil ikke sove i egen seng og sover heller ikke igennem

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Jeg har haft min datter ved siden af mig i sengen helt fra start, hun har aldrig prøvet at sove for sig selv, (vuggedøden har fyldt meget i mit hoved og så er det jo helt vildt hyggeligt:o) andet end i barnevognen hvor hun sagtens sover 2 lure om dagen men hendes egen seng vil hun ikke i. Har ikke forsøgt heller, før for nylig. Hvor hun græder og græder og faktisk bliver ved et godt stykke tid efter vi tager hende op.

Vi puslede hende som vi plejer, lagde hende i seng, sang lidt og aede hende hvorefter vi tændte for hendes uro med lyd og lys som hun er glad for (og HAR lagt og leget med for at lære hendes seng og stedet omkring hende at kende), sagde nat nat. og gik, hun lå ca. 5 min. og så begyndte hun at græde og blev ved og vi gik så skiftevis derned med 1/2 -1 min. ...

Annonce

... mellemrum, 3 gange og så slut. Så nu leder jeg med lys og lygte efter en human måde at gøre det på. Så jeg kan få ro i sjælen over jeg gør det rigtigt - .

Jeg har ammet hende i søvn fra 1. dag og efter 1. amning vågner hun efter en lille time og jeg må på langs for at få hende til at falde hen igen. - efterfølgende vågner hun ca. 1-2. time gennem natten (nogle gange tager hun 3, højst 4 timer,) insistere hun på at få bryst for at falde i søvn igen. (for det har jeg jo lært hende:o/ .

Jeg har købt bøgerne : "Sov igennem uden gråd" og læst "Sov Godt" - som ikke er en metode vi vil bruge. Har forsøgt nogle af rådende i Sov igennem uden gråd (feks. den med at hun skal slippe vorten inden hun falder helt i søvn men hun bliver ved...klynker til hun får "sutten" i munden igen. (NarreSut vil hun iøvrigt ikke bruge)

Håber ikke det bliver for rodet for dig at læse ;o/

Helen hjælp, hvordan vil du råde os til at gøre det fremover.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder