Brev:
Søvnrytme 7 mdr.
3. april 2007
Alder:
7 mdr.
Søvnrytme 7 mdr.
Hej
Jeg skriver til dig fordi jeg gerne vil have et par gode råd til hvordan vi får etableret en god rytme.
Min pige er knapt 7 måneder, og jeg er alene med hende, problemet er at hun ikke sover ret langt tid af gangen, hverken dag eller nat, og i øvrigt aldrig har været god til det.
Vores dage er ret forskellige men kunne typisk se sådan her ud:
Halv 7, vågner
7-halv 8, grød
9 ammes og ligges til lur, og sover ca. halv time
12 ligges til lur igen og sover ca. halv time
13 frokost + ammes
14 ligges til lur i ude i vognen, her sover hun 1-2 timer, men jeg skal som regel ned og gi hende sutten og gå med hende efter 20 minutter, og efter en time igen.
16 ammes
17.30 sove ca 20 minutter
18.30 aftensmad + ammes
20.30 ammes
21 puttes til nat, i egen seng, første gang hun vågner, kommer hun så ofte over i min seng.
Natten har jeg ikke helt tjek på, i lang tid vågnede hun ca. hver 3. Time, men den sidste uges tid har det været oftere, jeg har prøvet kun at lade hende sutte 2 min, eller ikke give hende brystet men gå rundt og få hende til at sove, kan godt få hende til at falde i søvn igen rimelig hurtigt, men hun vågner så bare efter en halv time igen.
Jeg har også prøvet at lade hende være når hun vågnede for at se om hun kunne falde til ro igen selv, men så vækker hun hurtigt sig selv endnu mere, græder, mosler rundt og fægter med arme og ben, indtil jeg tager hende op, og er så meget lang tid om at falde i søvn igen.
Jeg håber du kan hjælpe, for jeg er så træt hele tiden efterhånden, og jeg kan også mærke at de dage jeg har fået hende til at sove et par timer til middag, er hun meget gladere efterfølgende…
På forhånd tak! ;o)