Søvnrytme 7 mdr.

3. april 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvnrytme 7 mdr.

Hej

Jeg skriver til dig fordi jeg gerne vil have et par gode råd til hvordan vi får etableret en god rytme.

Min pige er knapt 7 måneder, og jeg er alene med hende, problemet er at hun ikke sover ret langt tid af gangen, hverken dag eller nat, og i øvrigt aldrig har været god til det.

Vores dage er ret forskellige men kunne typisk se sådan her ud:

Halv 7, vågner
7-halv 8, grød
9 ammes og ligges til lur, og sover ca. halv time
12 ligges til lur igen og sover ca. halv time
13 frokost + ammes
14 ligges til lur i ude i vognen, her sover hun 1-2 timer, men jeg skal som regel ned og gi hende sutten og gå med hende efter 20 minutter, og efter en time igen.
16 ammes
17.30 sove ca 20 minutter
18.30 aftensmad + ammes
20.30 ammes
21 puttes til nat, i egen seng, første gang hun vågner, kommer hun så ofte over i min ...

Annonce

... seng.

Natten har jeg ikke helt tjek på, i lang tid vågnede hun ca. hver 3. Time, men den sidste uges tid har det været oftere, jeg har prøvet kun at lade hende sutte 2 min, eller ikke give hende brystet men gå rundt og få hende til at sove, kan godt få hende til at falde i søvn igen rimelig hurtigt, men hun vågner så bare efter en halv time igen.

Jeg har også prøvet at lade hende være når hun vågnede for at se om hun kunne falde til ro igen selv, men så vækker hun hurtigt sig selv endnu mere, græder, mosler rundt og fægter med arme og ben, indtil jeg tager hende op, og er så meget lang tid om at falde i søvn igen.

Jeg håber du kan hjælpe, for jeg er så træt hele tiden efterhånden, og jeg kan også mærke at de dage jeg har fået hende til at sove et par timer til middag, er hun meget gladere efterfølgende…

På forhånd tak! ;o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet