Brev:
Sovevaner for dreng på næsten 7 måneder
13. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Sovevaner for dreng på næsten 7 måneder
Kære Helen
Vores søn på næsten 7 måneder har flotte sovevaner: Han græder ikke, når han bliver puttet, kan falde i søvn alene, sover gerne 11 timer om natten og uden lyset tændt. Jeg er meget tilfreds, men har alligevel nogle spørgsmål om hans sovevaner:
1) Lyset bliver slukket ved en 19.30-tiden på hans værelse, så han kan sove. Jeg har læst et sted, at man skal tage hensyn til tidsforskydning på grund af overgangen til sommertid, så han i stedet skal lægges ½ time senere, altså kl. 20.00. Har du nogle erfaringer med dette?
2) De sidste par dage er han ligesom begyndt at skubbe tiderne for sine dagslure. Han har tidligere fået 3 lure om dagen: efter morgenmaden, over frokosttid og om eftermiddagen (ca. 2 timers vågen tilstand før luren). Er han mon i gang med at indstille sig på kun 2 lure om dagen? Hvor længe skal han gns. sove om dagen ved 2 lure? Han har hidtil sovet sammenlagt ca. 3-3½ time om dagen.
3) Siden 4-måneders alderen er han blevet ammet 1 gang om natten, ved en 4-6 tiden. Jeg har planer om at stoppe natamningen om 1 måneds tid, når han bliver 8 måneder. Hvordan kan jeg bedst gribe det an, og hvad kan jeg forvente?
Kærlig hilsen
Camilla