Brev:
Svøbebehov?
7. marts 2007
Alder:
5 mdr.
Svøbebehov?
Kære Helen
Tak for råd om mad – min datter guffer nu glad i sig, hun synes tilsyneladende, at det er både sjovt og spændende at spise!
På søvnområdet sker der til gengæld ikke den store positive udvikling, og jeg må lige høre din mening om en ting.
Når min datter vågner (eller græder, af og til er hun halvt sovende) – og det gør hun med max 2 timers mellemrum natten igennem, er der efterhånden kun én ting at gøre, nemlig at give hende brystet.
Jeg forsøger som regel først at berolige hende i sengen, og dernæst vugger jeg hende i armene. Sutten, som hun ellers er glad for, når hun skal lægges i seng om aftenen, den spytter hun tværs gennem soveværelset om natten!
Jeg har ikke noget imod at lægge bryst til, uanset om det drejer sig om tryghed eller sult, men er det det rigtige at gøre? Er jeg ved at give hende en dårlig vane?
Jeg fornemmer, at hun ofte spiser helt godt, når jeg lægger hende til, men bestemt ikke hver gang. Hun får endnu kun knapt 100 ml. rismelsgrød i løbet af dagen.
Et sidste spørgsmål: Som jeg før har skrevet til dig, svøber jeg min datter temmelig stramt om natten, og stopper vuggen ud med puder. Har du erfaring for, hvor længe dette behov varer ved? Og hvordan man ser, at hun er klar til ikke at blive svøbt?
Bedste hilsener fra Susanne