Brev:
Søvn - 8 mdr.
5. februar 2007
Alder:
8 mdr.
Søvn - 8 mdr.
Hej Helen
Hvad sker der??? Omkring hver anden nat sover mine tvillinger på ca 8 måneder meget dårligt. De vågner nærmest hver time hele natten igennem. Jeg kan ikke tro det er fordi de er sultne. Jeg ved godt de drømmer, men hver time? Jeg prøver at give dem både skemad tre gange dagligt, ammer dem et stykke tid efter hvert måltid, til nat og om natten. Min datter spiser bare ikke ret meget, måske tre skefulde. Men når jeg nu også ammer, burde hun være mæt, ikk`?
En normal hverdag starter omkring kl 8
Kl 9 havregrød
kl 10 amme
Kl 10.30 går jeg med dem i barnevogn
Efter ca to timer vågner min søn (sjældent sover han mere)
min datter sover gerne en time længere
kl 13-14 frokost og amning
Kl 16.30 amme
Kl 17 går jeg med dem i barnevogn
Kl 17.30 vågner min søn ofte
min datter tager vi op kl ca 18
Kl 18.30-19 aftensmad
Kl 20.30 ammer jeg dem i søvn
Jeg er også begyndt at gå ind og amme dem kl ca 22.30-23, men som regel har de meldt sig til den tid.
Er der noget jeg gør meget forkert? Sover de ikke nok i løbet af dagen eller sover de for meget?
Når de er vågne, leger de i stuen hvor jeg også opholder mig og ligger på gulvet med dem. Bliver de ikke stimuleret nok?
Jeg er efterhånden ved at være rimelig træt, så jeg håber du kan hjælpe mig med nogle godt råd.
Venlig hilsen
Tine