Brev:
Sovevaner med tæt kontakt
19. december 2006
Alder:
7 mdr.
Sovevaner med tæt kontakt
Hej Helen
Jeg har haft skrevet før omkring dette emne. Men nu melder der sig et nyt spørgsmål i dette område, som jeg håber du kan hjælpe med.
Min datter er lige blevet 7 mdr. hun trives rigtig godt, pludrer/hviner, sidder selv har gjort det siden hun var 5 mdr. Nu er hun begyndt at ville stå og gå ved at vi holder hende i hånden. Kravle og rulle har ikke rigtig fanget hendes interesse endnu. Hun spiser selv rugbrødshapser, frugt, skorper, kartofler osv. grød hjælper jeg med. Hun spiser fint og elsker det :) så alt i alt kan man sige at hun trives rigtig flot.
Som jeg skrev sidst er hun et rigtig tryghedsbarn, er blevet meget bedre til at kunne sidde selv lidt og lege, kan klare at jeg forlader rummet for det meste, så det er dejligt. Men når hun skal sove, vil hun ikke selv og ikke bare at hun ikke vil, hun bliver bund ulykkelig og jeg vil altså ikke at hun skal græde sig i søvn.
Men hun er stor nu så vugge i arm kan jeg ikke. Vi er derfor begyndt på at hun ligger på min mave, med dynen om sig til hun falder i søvn. Det tager kun 5-10 min så sover hun. Jeg har hørt det med at det kan være en ret uheldig måde at gøre det på, men det virker og hun må jo have brug for trygheden eller??
Har du erfaringer med at nogen børn har brug for denne tætte kontakt længe, men i sidste ende finder ud af at sove på egen hånd eller ihvertfald får det ok med det??
Eller er det noget vi skal tage fat i nu? Er meget i tvivl.
Tusind tak for at du læste så langt :)
Knus Sussi