Sovevaner med tæt kontakt

19. december 2006

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Sovevaner med tæt kontakt

Hej Helen

Jeg har haft skrevet før omkring dette emne. Men nu melder der sig et nyt spørgsmål i dette område, som jeg håber du kan hjælpe med.

Min datter er lige blevet 7 mdr. hun trives rigtig godt, pludrer/hviner, sidder selv har gjort det siden hun var 5 mdr. Nu er hun begyndt at ville stå og gå ved at vi holder hende i hånden. Kravle og rulle har ikke rigtig fanget hendes interesse endnu. Hun spiser selv rugbrødshapser, frugt, skorper, kartofler osv. grød hjælper jeg med. Hun spiser fint og elsker det :) så alt i alt kan man sige at hun trives rigtig flot.

Som jeg skrev sidst er hun et rigtig tryghedsbarn, er blevet meget bedre til at kunne sidde selv lidt og lege, kan klare at jeg forlader rummet for det meste, så det er ...

Annonce

... dejligt. Men når hun skal sove, vil hun ikke selv og ikke bare at hun ikke vil, hun bliver bund ulykkelig og jeg vil altså ikke at hun skal græde sig i søvn.

Men hun er stor nu så vugge i arm kan jeg ikke. Vi er derfor begyndt på at hun ligger på min mave, med dynen om sig til hun falder i søvn. Det tager kun 5-10 min så sover hun. Jeg har hørt det med at det kan være en ret uheldig måde at gøre det på, men det virker og hun må jo have brug for trygheden eller??

Har du erfaringer med at nogen børn har brug for denne tætte kontakt længe, men i sidste ende finder ud af at sove på egen hånd eller ihvertfald får det ok med det??

Eller er det noget vi skal tage fat i nu? Er meget i tvivl.

Tusind tak for at du læste så langt :)

Knus Sussi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder