Sovetider igen

13. oktober 2006

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sovetider igen

Hej Helen

Sidst jeg skrev, var det lykkedes at introducere faste sovetider, hvilket gik rigtig godt, men nu er der gået kludder i det igen.

Min søn (nu på 6 mdr) er begyndt i dagpleje og vi er ikke helt enige om hvordan tingene fungerer med babyer :-)

Frederik er en lille glad spirrevip som skal følge med i alt og som er i konstant bevægelse når han er vågen, og kan godt have svært ved at falde til ro, hvis der sker for meget omkring ham eller der er mange lyde - han skal liiiiige se hvad det er.

Jeg synes det var en god ting med faste tider, fordi det sad i kroppen på ham at nu var det sovetid og jeg synes det var lettere at få ham til at sove og han var glad for at blive lagt.

Nu ser det sådan ud at han sover fra 20-6, som regel uden at vågne (luksus) men har ingen faste tider ellers. Tidligere sov han fra 9-11, igen fra 13-15 og 17-18 og havde faste spisetider, men nu sover han et sted mellem 3/max 4 timer om dagen. Som regel vågner han fra den ...

Annonce

... sidste lur senest kl 16, men ofte kl 14 - og nægter så at sove før kl. 20....dvs sige at han bliver temmelig træt og rødøjet omkring kl 17, men nægter at sove.

Har prøvet så at lægge ham lidt tidligere om aftenen - men han bliver som regel ret ulykkelig - bl.a. fordi han er mest sulten om aftenen og så ikke når at få samme mængde mad (sådan har det altid været) - og han vågner så i stedet kl 3.30-4 om morgenen. Det er heller ikke smart for nogen af os.

Jeg mener, at han har brug for faste tider, fordi han er så meget "på" hele tiden, og jeg oplever han har mere energi og sover roligere, når han har faste tider....mens dagplejen mener han skal sove, når han virker træt. Men pt resulterer det i at han kun sover 3/max 4 timer om dagen og ofte sover mere uroligt og virker træt selv kort tid efter han vågner.

Ikke fordi der ikke kan gøres undtagelser (nogen dage er han mere træt end andre), men.....

Et råd ville være rigtig dejligt!

Tak herfra :-) Asanda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder