Natteroderi 5½ måned

20. september 2006

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Natteroderi 5½ måned

Kære Helen

Vi har brug for din hjælp. Tobias sover mindre og mindre om natten, eller rettere kortere og kortere. Han sover fra kl 21.30 og sover max. 3 timer i stræk. (Han er nu 5 1/2 måned, vejer 8 kg)

Vi er ved at være godt slidte, også fordi jeg jo arbejder, og fordi der ikke går mange dage, før jeg også skal arbejde om aftenen. Vi giver ham grød til frokost og mos eller grød om aftenen. Han spiser fint, ca. 1 dl. pr. måltid tror jeg. Da han ikke vil tage flasken, får han muligvis ikke nok mælk i løbet af dagen og vil derfor spise om natten??? Men det er jo temmelig uholdbart.

Vi havde håbet at grøden og mosen ville give ham mere mæthedsfornemmelse og dermed mere søvn. Måske handler det slet ikke om mad og mæthed? Kan det være tænder? Så vidt jeg kan se er der ikke umiddelbart nogen på vej...

Vi forsøger jævnligt at øve lidt med flasken og han er også nysgerrig og vil have den ind i munden, men han sutter ...

Annonce

... ikke. Ej heller selvom vi kilder ham i ganen osv. Vi har klippet større hul i sutten og det hjælper da lidt, men for det meste lykkes det os ikke at få noget mælk i ham, ej heller vælling.

Det fungere bedst med min mælk, men det er stort arbejde at pumpe ud, og der er i forvejen få timer i døgnet, hvor det er vigtigere at lade ham drikke mælken end at pumpe den ud. Ellers få han jo bare endnu mindre mælk.

Vi føler det går den gale vej, for en måneds tid siden sov han 4-5 timer ad gangen, og det var selvfølgelig meget lettere at få den søvn vi selv har brug for. Tobias virker ikke som om det gør ham noget, han snakker, leger og griner, så jeg tror ikke han er ked af, at jeg arbejder, han har jo også sin far hele dagen og de har fået en rigtig tæt kontakt. Det er dejligt. Dagene er ikke noget problem...

Hvad skal vi stille op? Er der noget at stille op? Eller er det meget normalt for et barn i hans alder?

Knus fra Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt