Brev:
Natteroderi 5½ måned
20. september 2006
Alder:
5 mdr.
Natteroderi 5½ måned
Kære Helen
Vi har brug for din hjælp. Tobias sover mindre og mindre om natten, eller rettere kortere og kortere. Han sover fra kl 21.30 og sover max. 3 timer i stræk. (Han er nu 5 1/2 måned, vejer 8 kg)
Vi er ved at være godt slidte, også fordi jeg jo arbejder, og fordi der ikke går mange dage, før jeg også skal arbejde om aftenen. Vi giver ham grød til frokost og mos eller grød om aftenen. Han spiser fint, ca. 1 dl. pr. måltid tror jeg. Da han ikke vil tage flasken, får han muligvis ikke nok mælk i løbet af dagen og vil derfor spise om natten??? Men det er jo temmelig uholdbart.
Vi havde håbet at grøden og mosen ville give ham mere mæthedsfornemmelse og dermed mere søvn. Måske handler det slet ikke om mad og mæthed? Kan det være tænder? Så vidt jeg kan se er der ikke umiddelbart nogen på vej...
Vi forsøger jævnligt at øve lidt med flasken og han er også nysgerrig og vil have den ind i munden, men han sutter ikke. Ej heller selvom vi kilder ham i ganen osv. Vi har klippet større hul i sutten og det hjælper da lidt, men for det meste lykkes det os ikke at få noget mælk i ham, ej heller vælling.
Det fungere bedst med min mælk, men det er stort arbejde at pumpe ud, og der er i forvejen få timer i døgnet, hvor det er vigtigere at lade ham drikke mælken end at pumpe den ud. Ellers få han jo bare endnu mindre mælk.
Vi føler det går den gale vej, for en måneds tid siden sov han 4-5 timer ad gangen, og det var selvfølgelig meget lettere at få den søvn vi selv har brug for. Tobias virker ikke som om det gør ham noget, han snakker, leger og griner, så jeg tror ikke han er ked af, at jeg arbejder, han har jo også sin far hele dagen og de har fået en rigtig tæt kontakt. Det er dejligt. Dagene er ikke noget problem...
Hvad skal vi stille op? Er der noget at stille op? Eller er det meget normalt for et barn i hans alder?
Knus fra Stine