Brev:
Må han sove på maven?
15. juni 2006
Alder:
7 mdr.
Må han sove på maven?
Hej Helen
Sku lige til at skrive til dig om et problem da jeg så at en anden med dreng på samme alder har samme problem. Jeg vil dog lige være helt sikker, så jeg spøger lige hurtigt.
Banditten vender sig hele tiden om på maven om natten. Han er ca 7 en halv måned nu. Vi har aldrig haft særligt mange problemer med hans søvn og han sover godt selv i sin egen seng ved siden af os. Jeg går ud fra at det må være hans maveproblemer der gør at han vender sig ekstra meget for tiden. (vi var til lægen og det var vist meget godt. Det var en virus og han sku ha behandling, tak for rådet).
Han kan godt sove videre på maven og kan faktisk ikke rigtigt sove på ryggen længere og har sovet på siden de sidste par måneder. Han er meget stærk siger alle og har altid ligget meget på maven og holdt sit hoved flot. Han begyndte at krybe da han var 5 md og kravle da han var 6 md og sidder nu op selv og rejser sig op ad alt og prøver at gå langs sofaen osv. (det er ikke os der presser ham, han gør det bare selv).
Han kan vende og dreje sig i alle retninger, så jeg tænker på om det snart er ved at være på tide ikke at være så bange for det der vuggedød. Han vågner jo hele tiden når vi skal op og vende ham om og det syns jeg osse er lidt synd for ham - og os. Der er jo meget energi i ham både dag og nat og vi er lidt trætte.
En anden ting er natflasken....vi gir ham stadig en flaske om natten ml 4 og 6. han har jo tænder og jeg tænker om det er forkert af os at give ham den? Han virker sulten og sover pænt videre bagefter han har fået den. Jeg gir ham lidt vand inden jeg lægger ham igen og ellers er han rigtig god til at få børstet sine tænder morgen og aften.
Hvad syns du? Bør vi droppe flasken eller bare vente til han ikke har brug for den længere?
Mange hilsener
Bandittens mor