Må han sove på maven?

15. juni 2006

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Må han sove på maven?

Hej Helen

Sku lige til at skrive til dig om et problem da jeg så at en anden med dreng på samme alder har samme problem. Jeg vil dog lige være helt sikker, så jeg spøger lige hurtigt.

Banditten vender sig hele tiden om på maven om natten. Han er ca 7 en halv måned nu. Vi har aldrig haft særligt mange problemer med hans søvn og han sover godt selv i sin egen seng ved siden af os. Jeg går ud fra at det må være hans maveproblemer der gør at han vender sig ekstra meget for tiden. (vi var til lægen og det var vist meget godt. Det var en virus og han sku ha behandling, tak for rådet).

Han kan godt sove videre på maven og kan faktisk ikke rigtigt sove på ryggen længere og har sovet på siden de sidste par måneder. Han er meget stærk siger alle og har altid ligget meget på maven og holdt sit hoved flot. Han begyndte at krybe da han var 5 md og kravle da han var 6 md og sidder nu op selv og ...

Annonce

... rejser sig op ad alt og prøver at gå langs sofaen osv. (det er ikke os der presser ham, han gør det bare selv).

Han kan vende og dreje sig i alle retninger, så jeg tænker på om det snart er ved at være på tide ikke at være så bange for det der vuggedød. Han vågner jo hele tiden når vi skal op og vende ham om og det syns jeg osse er lidt synd for ham - og os. Der er jo meget energi i ham både dag og nat og vi er lidt trætte.

En anden ting er natflasken....vi gir ham stadig en flaske om natten ml 4 og 6. han har jo tænder og jeg tænker om det er forkert af os at give ham den? Han virker sulten og sover pænt videre bagefter han har fået den. Jeg gir ham lidt vand inden jeg lægger ham igen og ellers er han rigtig god til at få børstet sine tænder morgen og aften.

Hvad syns du? Bør vi droppe flasken eller bare vente til han ikke har brug for den længere?

Mange hilsener
Bandittens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet