Brev:
Spise- og sovetider 5 mdr
20. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Spise- og sovetider 5 mdr
Kære Helen
Min lille pige på 5½ mdr. er startet på grød for ca. 3 uger siden og hun er vældig glad for det. Så glad at vi nu snart går igang med kartoffelmosen om aftenen. Mit problem er at få timet sove- og spisetider så vi får en nogenlunde rytme på dagen. Lige nu varierer tidspunktet for grøden mellem kl. 11 og kl. 14 og jeg ville gerne have det lidt mere i faste rammer inden jeg begynder at introducere kartoffelmosen.
Hun har alle dage været glad for at sove (pt. ca. 15-16 timer i døgnet) og hun kan endnu ikke holde sig vågen mere end 2 timer ad gangen om dagen (undtagen om aftenen hvor hun er vågen fra ca. 17-20 hvor hun så bliver lagt i seng). Hun har fået MME siden hun var 2½ måned og hun har en god appetit. Hun spiser som regel 4 flasker af 200 ml og 1 portion grød af ca. 1 dl - 1½ dl fordelt på 5 måltider i løbet af dagen (hun har sovet igennem de sidste to uger fra kl. ca. 20 til ca. 6.30). Så det er ikke et problem at få hende til at spise - det er mere at tidspunkterne for måltiderne og længden på lurerne varierer ret meget. Lige pt. sover hun 3 gange i løbet af dagen.
Hvad vil du foreslå som en god dagsrytme for hende? Det er vel ok at jeg begynder at styre hendes søvn og måltider lidt mere ikk? Men det skal jo helst ikke være på bekostning af hendes glade humør.
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Dorte