Spise- og sovetider 5 mdr

20. maj 2006

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Spise- og sovetider 5 mdr

Kære Helen

Min lille pige på 5½ mdr. er startet på grød for ca. 3 uger siden og hun er vældig glad for det. Så glad at vi nu snart går igang med kartoffelmosen om aftenen. Mit problem er at få timet sove- og spisetider så vi får en nogenlunde rytme på dagen. Lige nu varierer tidspunktet for grøden mellem kl. 11 og kl. 14 og jeg ville gerne have det lidt mere i faste rammer inden jeg begynder at introducere kartoffelmosen.

Hun har alle dage været glad for at sove (pt. ca. 15-16 timer i døgnet) og hun kan endnu ikke holde sig vågen mere end 2 timer ad gangen om dagen (undtagen om aftenen hvor hun er vågen fra ca. 17-20 hvor hun så bliver lagt i seng). Hun har fået MME ...

Annonce

... siden hun var 2½ måned og hun har en god appetit. Hun spiser som regel 4 flasker af 200 ml og 1 portion grød af ca. 1 dl - 1½ dl fordelt på 5 måltider i løbet af dagen (hun har sovet igennem de sidste to uger fra kl. ca. 20 til ca. 6.30). Så det er ikke et problem at få hende til at spise - det er mere at tidspunkterne for måltiderne og længden på lurerne varierer ret meget. Lige pt. sover hun 3 gange i løbet af dagen.

Hvad vil du foreslå som en god dagsrytme for hende? Det er vel ok at jeg begynder at styre hendes søvn og måltider lidt mere ikk? Men det skal jo helst ikke være på bekostning af hendes glade humør.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Dorte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder