Overgang til eget værelse - 5 mdr.

3. maj 2023

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Overgang til eget værelse - 5 mdr.

Kære Helen,

Herhjemme har vi drøftet, at vi gerne vil have vores pige på eget værelse inden hun starter i institution og inden “seperationsfasen” i 8-10 måneders alderen. Det betyder så vi nok skal starte omkring juni. Der vil hun være 7 måneder.

Men hvordan gør vi det bedst? Skal man i en periode lave en blid overgang? Putte hende derinde om dagen? Hvad tænker du?

Lidt fakta:
Hun sover i en tremmeseng ved siden af os i ...

Annonce

... dag. Hun har altid sovet i egen seng. Aldrig i vores. Da vi skiftede fra bedside til almindelig tremmeseng, lagde vi hende bare som vi plejede og der har aldrig været noget efterfølgende. Hun sover godt stort set hvor vi lægger hende.

Hun får mad kl 23, 02/03 og igen tidligt morgen, men hun skal jo hjælpes til ikke at have så meget mælk om natten i takt med hun bliver større og får mere fast føde.

Med venlig hilsen
Sabrina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie