Sut om natten - 5 mdr.

18. januar 2023

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sut om natten - 5 mdr.

Kære Helen

Min datter er 5 mdr, og total afhængig af sin sut til natten.
Hun taber jo selvfølgelig sin sut i løbet af natten, selvfølgelig efter 45 min lagt til at sove.
Her starter hendes mosler og brokkeri, indtil jeg kommer og giver hende sutten igen.
Det kan fortsætte hele natten.

Nu vil jeg have hun skal kunne finde ro uden den sut. Jeg kan ikke rende frem og tilbage, det får jeg intet søvn ud af.
Hun har en sutteklud, som vi puttet hende med til hver lur siden hun var 2 mdr.
den er desværre bare ikke ...

Annonce

... nok til at hjælpe hende videre i søvnen.

Jeg lader hende ligge og mosle rundt i sengen, fordi hun ligger bare og brokker sig. Jeg siger sssshh og ser hende på kinder. Det hjælper ikke!! Så begynder hun at græde, så tager jeg hende op og siger ssshhhh. Hun falder til ro og jeg ligger hende igen. Så går der 2 min, så begynder det hele igen.

I hendes barnevogn om dagen, kan hun sagtens tage en lur på 3 timer uden sin sut.

Har du evt. en god metode, hvori vi kan hjælpe hende videre uden sutten.

Med venlig hilsen
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder