Varige søvnproblemer

4. august 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Varige søvnproblemer

Kære Helen.

Allerførst vil jeg fortælle at min pige er 5 måneder, spiser rigtig fint, er MEGET opmærksom, glad, smilende, og let til grin i sine vågne timer. Dog har vi problemer med søvnen.

Hun vil kun falde i søvn med brystet i munden og nægter at bruge sut. I løbet af dagen har jeg forsøgt at putte i barnevognen, men må opgive da hun skriger, dog stopper hun med det samme jeg tager hende op og hun smiler og griner. Så kan jeg amme 2-3 gange og tilsidst ligge hende i vognen hvor hun sover alt mellem 30 minutter til 2,5 timer. Rigtig tit er jeg osse nødt til at få hende til at falde i søvn i bæreselen. Til nummer 2 lur bliver det endnu sværere og hendes ‘powernap’ sidst på dagen kan jeg godt droppe.

Om ...

Annonce

... aftenen har jeg prøvet at give hende en flaske da jeg føler hun blir mere rolig og har fået lagt en bund til natten. Når jeg prøver at gå igang med putte ritual, skifte, give nattøj på, synge en sang, og lægger hende på armen for at vugge hende i søvn skriger hun op. Også selvom jeg ammer hende inden. Har osse forsøgt at ligge hende i egen seng og gå frem og tilbage som ender med en meget ulykkelig baby, som tilsidst overgiver sig ved, at jeg ammer hende efter flere timers forsøg.

Nu er problemet også at hun vågner kl. 04.00 og ikke kan falde i søvn igen, er meget urolig, dog glad.

Jeg har et barn på 2 år som der også skal afleveres i dagpleje og det hele er kørt lidt i hårdknude.

Håber du har et par gode råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin