8 1/2 måned rejser sig i sengen

30. juni 2005

Kategori:
Alder:
8 mdr.

8 1/2 måned rejser sig i sengen

Hej Helen

Min datter har altid sovet godt om natten. Fra hun var 2 1/2 måned har hun sovet fra ca. 19.00 til 06.00 afbrudt af en enkelt flaske om natten. Hun har altid sovet i sin egen seng - og det har fungeret fint.

Den sidste måneds tid har vi dog haft problemer med at få hende til at sove. Hvergang vi ligger hende ned i sin seng rejser hun sig op og holder i tremmerne. Det ender derfor med, at vi tager hende over i vores seng og bruger en 1/2 time på at få hende til at sove og derefter putter hende i hendes egen seng. Dette kunne jeg godt tænke ...

Annonce

... mig at komme væk fra... Men hvad skal vi gøre?

Hun rejser sig op med det samme og bliver stående indtil vi ligger hende ned og så rejser hun sig igen og sådan fortsætter det...

Hun rejser sig også op om natten og når hun har gjort det fire gange ender det med hun kommer over til os og sover. Jeg er ikke helt tryk ved, at hun rejser sig op, da hun endnu ikke er helt stabil og vælter.. men så rejser hun sig igen selvom hun slår sig.

Hvad kan vi gøre, for at hun ikke vender sig for meget til at sove ved os - og ikke rejser sig op hele tiden?

Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig