Brev:
Hvorfor vågner baby på 8mdr. hver nat og vil bøvse?
9. april 2005
Alder:
8 mdr.
Hvorfor vågner baby på 8mdr. hver nat og vil bøvse?
Hej Helen
Tak for dit sidste svar, vi er straks gået igang med at servere grøntsagerne samt etc.
Så det vigtigste spg. for vi er så trætte lige nu!
Med stigende grad har vores søn på 8 mdr. de sidste tre uger næsten hver aften og nat vågnet op og skreget. Han får sin grød med mælk kl. 19.30, hvorefter han bliver lagt i sin egen seng i sit værelse. Det har aldrig været et problem at lægge ham, han er faldet i søvn med det samme.
Den sidste tid er han så allerede vågnet kl. 21-21.30 for at skrige. Han er vant til først kl. 22.30 eller 23 at få sin sidste flaske. kl. 21 er han ikke sulten, men græder hele tiden. Han er heller ikke mere rolig, når vi tager ham op, og ALTID er der fremkommet mere end en bøvs, selvom han ved måltidet kl. 19.30 bøvsede.
Han bliver lagt til igen, men for så senere at tage flasken. Han bliver igen bøvset af, og lagt i seng uden problemer. Men mere og mere omkring kl. 2.30 og det varer gerne 1,5 time derfra, skriger han igen. Han er ikke sulten. Det er ofte, at jeg kan rende til hans værelse, og der kan med pauser fremkomme 2-4 bøvser igen. Altså kan jeg jo godt regne ud, at han har fået slugt for meget luft under sin mælk.
Ser jeg tilbage, har jeg nu lagt mærke til, at han ved indtagelse af flasken pludselig efter noget drikkeri hidsigt skubber flasken væk. Så venter vi lidt, og han drikker gerne igen. Men dette gentager sig et par gange. Og jeg er nu begyndt at tælle pauserne, for det er det antal bøvser der senere hævner sig på os!
Altså tror jeg ikke, at det opmærksomhed han ønsker, men virkelig tale om et problem. Hvad gør jeg? Hvorfor skubber han hidsigt flasken væk, hvorved der dannes luft i ham, og ønsker den så igen? Eller skal jeg presse en bøvs ud efter hver lille pause fra flasken? Er barnet stresset? Vi er ved at gå til, vi har ingen energi mere, min mand er begyndt at se meget træt ud, og jeg også.
Håber, at du kan gennemskue problemet og løsningen for os alle tre.
Med venlig hilsen
Susanne K.