Godnat og sov godt

5. februar 2017

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Godnat og sov godt

Kære Helen

Endnu engang tak for dine gode og grundige svar.

Vores dreng er ved at blive stor (6 mån), og vi er derfor begyndt at tale om putteritualer - også dem på sigt. Vi synes snart, han skal ud af slynge-/hoppevuggen og tilbage i sin bedside crib.

Han falder ikke altid i søvn sammen med sin sidste flaske, og vi et opsatte på at give ham gode vaner hurtigt. Måske især fordi vores datter længe havde både svært ved at finde roen selv (vi sad med hende) og sove godt.

Vi vil aller helst følge hans ...

Annonce

... behov og give ham al vores kærlighed, men vi er samtidig også bange at gentage vores fejl (vores datter sov først godt fra hun blev tre år - dog stadig sammen med en af os). Og med det i baghovedet lyder metoder som 'godnat og sov godt' virkelig tillokkende. Mange af vores venner har gjort det med deres børn, som efter sigende har sovet vidunderligt lige siden. Vel at mærke hele natten.

Er det udelukkende fordi de lærer, at der ikke kommer nogen?

Vi glæder os meget til at høre dine tanker.

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder