Brev:
Godnat og sov godt
5. februar 2017
Alder:
6 mdr.
Godnat og sov godt
Kære Helen
Endnu engang tak for dine gode og grundige svar.
Vores dreng er ved at blive stor (6 mån), og vi er derfor begyndt at tale om putteritualer - også dem på sigt. Vi synes snart, han skal ud af slynge-/hoppevuggen og tilbage i sin bedside crib.
Han falder ikke altid i søvn sammen med sin sidste flaske, og vi et opsatte på at give ham gode vaner hurtigt. Måske især fordi vores datter længe havde både svært ved at finde roen selv (vi sad med hende) og sove godt.
Vi vil aller helst følge hans behov og give ham al vores kærlighed, men vi er samtidig også bange at gentage vores fejl (vores datter sov først godt fra hun blev tre år - dog stadig sammen med en af os). Og med det i baghovedet lyder metoder som 'godnat og sov godt' virkelig tillokkende. Mange af vores venner har gjort det med deres børn, som efter sigende har sovet vidunderligt lige siden. Vel at mærke hele natten.
Er det udelukkende fordi de lærer, at der ikke kommer nogen?
Vi glæder os meget til at høre dine tanker.
Kærlig hilsen
L