Brev:
Ekstrem dårlig nattesøvn
12. november 2015
Alder:
7 mdr.
Ekstrem dårlig nattesøvn
Kære Helen.
Jeg er så træt, helt ind til knoglerne, jeg vil forsøge at gøre det kort.
Vores søn på nu 7,5 mdr har altid sovet ekstremt dårligt. Da han var nyfødt var han så urolig i kroppen at jeg ofte kun fik 1,5-3 timers søvn på en hel nat. Som han er blevet større er kroppen lidt mere rolig og han sover, men ca 2 timer af gangen. Det er kun sket meget få gange at han har sovet længere stræk.
Jeg ammer og han spiser også alm mad nu. Jeg følger dine dagsplaner fra din bog (super god vejledning:-).
Nå men jeg har læst og læst og læst om søvnproblemer men kan ikke forbedre hans søvn.
Han har en fin rytme om dagen med formiddagslur på 46-60 min, middagslur på ca 1,5 time og nogle dage stadig en kort eftermiddagslur.
Jeg putter ham ca 3-4 timer efter sidste lur. Ammer i min seng, hygger lidt, synger, skiftet ham mv, pakker ham ind i dynen så der kommer ro på kroppen og enten ammer ham igen hvis han vil eller ligger ham på sengen lige før han falder i søvn så han triller om på den anden side og selv falder i søvn. (Han har en nusseklud han ligger og nusser og falder i søvn) Herefter starter "balladen". Han vågner 3-4 gange fra ca kl 20-22. Han græder ikke men vågner bare op som om han tror det bare var en lille lur. Det betyder at jeg nærmest må sidde vagt for at han ikke skal vågne helt op. Kan kun få ham til at falde i søvn ved at amme igen.
Efter kl 22 vågner han ca hver- hveranden time hele natten. Jeg ammer ham stadig mange gange fordi jeg er så træt og ikke orker andet. Jeg ved det ikke er hensigtsmæssigt. Har skåret lidt ned på det så nogle opvågninger kan klares ved sut og holde lidt på ham/om ham (han sover i min seng).
Har gjort et par forsøg på at flytte ham over i egen seng men jeg opdager ikke lige så let hans opvågninger og det betyder at han vågner helt op og så er han igang 2 timer, helt frisk, midt om natten.
Åh suk har brug for lidt vejledning - step by step hvad gør jeg?
Ps min mand sover pt inde hos vores datter for ellers fik han heller ingen søvn så det er mig der har vores søn alene om natten
På forhånd tak
En meget træt mor