Puttes i egen seng - 8 mdr.

15. april 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Puttes i egen seng - 8 mdr.

Hej Helen,

Denne gang skriver jeg til dig for at få råd angående hvordan vi lærer vores søn at sove i egen seng eller hvert fald blive puttet i den.

Som tidligere skrevet sover vores søn i vores seng, både pga. mange natamninger (dette er blevet bedre) og fordi der ikke er plads til en seng med aftaget side ved siden af vores. Det er gået fint indtil nu, men nu er han begyndt at kravle. Fra han sover om aftenen (mellem 1915-1945) til vi kommer i seng (ca. 2230) kan han godt vågne et par gange, og vi har oplevet at han er kravlet tæt på kanten af vores seng og risikerer at falde ned. Det vil vi selvsagt gerne undgå!

Vores putteritual er således:
Amning til natten foregår i stuen, hvor vi synger to godnatsange (altid de samme). Herefter skifter far til natble og giver nattøj på, og jeg går herefter ind i ...

Annonce

... soveværelset med ham. Han har en bamse med beroligende lys + lyd som tændes, og vi synger den sidste godnatsang. Jeg lægger mig i sengen, og min søn skal som regel lige pille ved sin dyne eller lignende, hvilket han får lov til i 5 minutter. Når han er træt nok vender han sig om på siden, holder mig i hånden og falder i søvn.

Vores søn er derfor vant til at jeg er meget tæt på når han skal sove. De dage hvor far har forsøgt putning bliver han meget forvirret og ked af det. Det bunder nok i, at far tidligere har haft aftenarbejde og ikke været hjemme til putning.

Hvilken metode vil du foreslå at vi konkret forsøger til at kunne putte i egen seng? Jeg har læst om de forskellige metoder, og synes mange virker for "brutale" for vores søn, som har et stort tryghedsbehov!

Han er netop fyldt 8 måneder.

Venlig hilsen
Mor til H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor