Brev:
Ændring af søvnvaner
22. januar 2005
Alder:
8 mdr.
Ændring af søvnvaner
Hej Helen
Min søn er 8,5 mdr. og har i lang tid sovet igennem fra kl. 18.30 - 05.00. Han vågner jo meget tidligt og er derfor træt igen kl. 8.30, hvilket jo er helt forståeligt og sover ca. 1-2 timer. Han skal begynde i dagpleje og mange af de aktiviteter som de går til, f.eks. legestue, gymnastik osv. ligger alle omkring kl. 9, så det ville jo være dejligt hvis han ikke skulle sove på dette tidspunkt.
Derfor har jeg i en lille uge først puttet ham ved 20-tiden i håb om, at han vil sove til omkring 6.30. Han har inden sengetid fået en portion grød eller lidt frugtgrød. Men han vågner alligevel kl. 5 og er legesyg. Han virker ikke specielt sulten og får først sin havregrød ved 6-tiden.
Har du nogle foreslag til hvordan jeg ændrer hans sovevaner.
Han må da have brug for det samme antal timer i løbet af natten??!!
Når han vågner forsøger jeg selvfølgelig at få ham til at sove igen, ved at vugge ham lidt eller ligge ham over i vores seng. Han får også lidt vand at drikke, men han er bare frisk!
Har du nogle foreslag eller skal jeg bare lade ham vågne kl. 5?