Ændring af søvnvaner

22. januar 2005

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Ændring af søvnvaner

Hej Helen

Min søn er 8,5 mdr. og har i lang tid sovet igennem fra kl. 18.30 - 05.00. Han vågner jo meget tidligt og er derfor træt igen kl. 8.30, hvilket jo er helt forståeligt og sover ca. 1-2 timer. Han skal begynde i dagpleje og mange af de aktiviteter som de går til, f.eks. legestue, gymnastik osv. ligger alle omkring kl. 9, så det ville jo være dejligt hvis han ikke skulle sove på dette tidspunkt.

Derfor har jeg i en lille uge først puttet ham ved 20-tiden i håb om, at han vil sove til omkring 6.30. Han har inden sengetid ...

Annonce

... fået en portion grød eller lidt frugtgrød. Men han vågner alligevel kl. 5 og er legesyg. Han virker ikke specielt sulten og får først sin havregrød ved 6-tiden.

Har du nogle foreslag til hvordan jeg ændrer hans sovevaner.
Han må da have brug for det samme antal timer i løbet af natten??!!

Når han vågner forsøger jeg selvfølgelig at få ham til at sove igen, ved at vugge ham lidt eller ligge ham over i vores seng. Han får også lidt vand at drikke, men han er bare frisk!

Har du nogle foreslag eller skal jeg bare lade ham vågne kl. 5?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder