Brev:
Vågner næsten hver halve time
27. januar 2014
Alder:
7 mdr.
Vågner næsten hver halve time
Hej Helen
Jeg håber du kan hjælpe. Min søn på 7 mdr., er begyndt at vågne ufatteligt mange gange hver nat. Det startede for en måned siden, samtidig med at han fik en tand. Han har så fået endnu 2 tænder lige efter en første. Han er tjekket ved lægen, og havde lidt infektion på det ene øre, så han er på penicillin. Det betyder også at han får smertestillende til nat. Men problemet startede bare før denne infektion. Og intet hjælper. Vi kører normalt nogenlunde den rytme du beskriver i din bog "Børn og søvn", bortset fra, at han aldrig har kunne sove mere end 45 min (enkelte gange 1,5 time, hvis jeg ligger med ham). Så han får en ekstra lur til aften.
Desværre går han også først i seng omkring midnat. Han bliver tit puttet omkring kl 20.00, hvor han er meget træt. Men så står han op en time senere.
Han er ret godt igang med ske-mad, men det er dog mest grød og grøntsager han får.
Han er begyndt at sidde rigtig flot når han leger, og han øver sig meget i at komme op på alle fire, så der er rigtig meget gang i ham.
Har du en ide til en rytme vi kan øve? Eller nogle trøstede ord, der kan berolige en træt mor.
Mange hilsner fra
Sanne og Simon