Brev:
Tidlige morgner og dagsrytme (igen)
17. oktober 2013
Alder:
6 mdr.
Tidlige morgner og dagsrytme (igen)
Kære Helen,
Tak for dit sidste svar, har gjort meget for at få en laaang middagslur og en kortere lur sidst på dagen. Vi har nu flere og flere gode dage, hvor middagsluren er lang og eftermiddag som resultat rigtig hyggelig. Der er dog også stadig dage, hvor det hele går i kludder.
Det største problem i øjeblikket er, at vores søn på seks månender vågner for tidligt og dermed skubber hele programmet.
Du får lige vores dagsprogram for en god dag:
05.45 I vågner (vi hører ham ligge og pludre, men giver sutten og lader ham ligge indtil ca. 06.15, hvor jeg står op.)
06.30 flaske (150 ml)
07.30 morgengrød (ikke så sulten, spiser lidt)
((her er det så, jeg gør alt for at trække luren til kl. 08.30))
08.30 - 9.45 I sover
10.30 flaske (160 ml)
leger - går tur - besøger venner etc.
12.00 grøntsagsmos, spiser for det meste fint.
12.30 I sover (hvis jeg går tur kan han sove to timer, ellers bliver det ofte omkring 1 time og 15 min, på dårlige dage kun 40 min).
14.30 flaske (150 ml)
leger - går tur etc
16.00 / 16.30 (lille lur)
18.00 grøntsagsmos ved bordet
19.00 I seng
23.30 drømmemåltid.
Det var en god dag. På dårlige dage vågner han allerede kl. 5 og skubber hele programmet, så alle lurene er tidilige og han skal i seng næsten kl. 18, hvis han ikke skal blive overtræt. Er der noget i vores skema, du tror er galt? Vi har forsøgt at give ham en flaske, når han vågner og så putte igen (lader som om det er nat) - men han falder ikke søvn, desværre og virker heller ikke mega sulten, bare vågen.
Som du kan se giver jeg mælk, når han vågner og skemad ind imellen. Du anbefaler ofte det modsatte, men jeg har fulgt E(eat)A(awake)S(sleep)Y(your time)-rutinen siden han var lille og været ret glad for den. På den måde går der 4 timer mellem flaskerne, og nu hvor lurene efterhånden er blevet lidt længere fungerer det ret godt. Kender du til EASY-begrebet?
Derudover skal jeg lige høre, hvordan og hvilke flasker, jeg først fjerner? Han vil endnu ikke vide af sin kop med vand til måltiderne - og bliver nærmest sur, når jeg prøver at give ham. Men vi prøver hver gang.
Har du nogle ideer til, hvordan vi kan få lov at starte dagen bare en halv time senere?
Kærlig hilsen
Ivans mor