Brev:
Kold tyrker fra bryst om natten
15. september 2013
Alder:
8 mdr.
Kold tyrker fra bryst om natten
Hej Helen :)
Nu skriver jeg allerede igen, da søvn stadig er et problem her hjemme.
Min datter søger stadig brystet rigtig meget om natten. På en dårlig nat op til 14 gange og en virkelig god nat ca 4-5 gange. Jeg føler ikke hun søger det pga sult, tit falder hun i søvn allerede når hun får brystet i munden inden mælken løbet til.
Jeg ved godt man skal følge sin egen mavefornemmelse og ikke lytte til alle andre. Men alle omkring os siger at den eneste løsning er en kold tyrker. Så jeg begynder at overveje om det virkelig er den eneste løsning. Jeg har i lidt over en uge nu forsøgt at tage brystet fra hende så snart hun stopper med at drikke (metoden fra "sov igennem uden gråd" men jeg føler intet fremskridt overhovedet.
Så jeg tænkte om du ikke ville forklare mig hvordan en kold tyrker gøres bedst. Og præcis hvordan? Jeg har fået af vide at det er bedst at det er far der skal overtage og hun helt ikke må se mig. Men hun skal vel stadig have mælk omkring kl 11-12 og 05 ikke?? Nogle dage kan jeg gå ind til hende ca 4 gange fra hun bliver lagt kl 7-8 og indtil kl 11-12 (andre gange er det her hun sover længste stræk uden at vågne) men er det så kun mellem 11-12 og 05 far skal tage over, eller hvordan?
Jeg er jo ikke meget for tanken om at hun skal græde, selv om det er i fars arme og han har aldrig kunne få hende til at sove så jeg tvivler ærlig talt lidt på projektet.
Skal hun bare have lov til at græde indtil hun "falder om" eller sætter man en grænse og siger "her til og ikke længere"?? Jeg har en enkelt nat været væk da hun var 6 måneder og der sov hun først kl 12 om aftenen/natten og vågnede igen efter 2 timer og græd 3 timer igen. Så det er den eneste oplevelse jeg har at sammenligne med og den er ikke særlig opmuntrende vil jeg sige.
Hun vil stadig hverken tage sut eller flaske.
Hun følger dagsplan efter dine bøger om søvn og mad.
Det positive er dog at hun er begyndt at sove 1 1/2 time både formiddag og eftermiddag efter vi er begyndt at køre en helt fast dagsplan. Nogle gange går jeg ind til hende en enkelt gang, men det er også det. :)
Håber du kan hjælpe mig lidt videre.
Med venlig hilsen
Linden