Brev:
Vågen fra kl13.30-14 til puttetid
24. august 2013
Alder:
7 mdr.
Vågen fra kl13.30-14 til puttetid
Hej Helen.
Endnu engang et spørgsmål ang. søvn fra mig :-/
Vores datter er lige blevet 7 mdr og hun sover som vinden blæser, nærmest dag og nat. Sådan føles det ihvertfald.
Vågner alt imellem kl5.30-6.45.
Kl7.00 grød og vand af kop
Kl8.30 flaske (drikker max 50-80 ml) lur (sover max 45 min)
Kl9.30 frugtmos el. yougurt og altid til brød at gnave i
Inden den "lange" lur går vi tur, bader eller leger
Kl11-11.15 grød (vi er ikke helt begyndt på grøntsagsmos endnu)
Kl12 flaske (drikker 150-165ml)
Kl12.15-12.30 puttes til "lang" lur
Vågner efter 35 min og skal køres i søvn i barnevognen, nogen dage sover hun videre uden flere opvågninger og andre dage vågner hun hvert 15. Min indtil hun helt sikkert ikke kan lokkes til mere søvn
Kl13.30-14 vågner
Kl14.30 frugtmos eller grød og vand på kop
Kl15 flaske (drikker 165ml)
Henter storebror, leger
Kl17-17.15 Risgrød med gulerødder
Når vi spiser aftensmad kl 17.30-18 får hun lidt af hvad vi får
Kl19 forsøger vi at putte, men hun afviser flasken og bliver dybt ulykkelig. Det ender med mor giver op og far vugger hende i søvn. Hun vågner så efter 30 min og får igen tilbudt flaske og drikker 165 ml. Hun tages op kl23-23.30 og får en flaske igen og drikker her igen 165 ml.
Sover nogen nætter til kl5.30 uden at vågne, andre nætter sover hun SÅ uroligt og får flaske kl ca 3 og sutten mange gange.
Hun er altså vågen fra kl14 til hun puttes kl19-19.30. Vi har forsøgt at give en lille lur ved kl16.30 tiden, men hun nægter.
Det synes jeg er mange timer at være vågen, nogen dage uden det mindste pyller og andre dage er det pyller non stop fra kl14 og til hun meget ked overgiver sig til søvnen.
Jeg efterspørger en døgnrytme, der gør at hun måske sover længere hen på eftermiddagen og kan undvære den powernap mellem 16.30 og indtil hun skal puttes til nat.
Gav det hele nogen mening?
Mange hilsner
En lidt træt mor