Vågen fra kl13.30-14 til puttetid

24. august 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vågen fra kl13.30-14 til puttetid

Hej Helen.

Endnu engang et spørgsmål ang. søvn fra mig :-/

Vores datter er lige blevet 7 mdr og hun sover som vinden blæser, nærmest dag og nat. Sådan føles det ihvertfald.

Vågner alt imellem kl5.30-6.45.
Kl7.00 grød og vand af kop
Kl8.30 flaske (drikker max 50-80 ml) lur (sover max 45 min)
Kl9.30 frugtmos el. yougurt og altid til brød at gnave i
Inden den "lange" lur går vi tur, bader eller leger
Kl11-11.15 grød (vi er ikke helt begyndt på grøntsagsmos endnu)
Kl12 flaske (drikker 150-165ml)
Kl12.15-12.30 puttes til "lang" lur
Vågner efter 35 min og skal køres i søvn i barnevognen, nogen dage sover hun videre uden flere opvågninger og andre dage vågner hun hvert 15. Min indtil hun helt sikkert ikke kan lokkes til mere søvn
Kl13.30-14 vågner
Kl14.30 frugtmos eller grød og vand på kop
Kl15 flaske (drikker 165ml)
Henter storebror, leger
Kl17-17.15 Risgrød med gulerødder
Når vi spiser aftensmad kl 17.30-18 får hun ...

Annonce

... lidt af hvad vi får
Kl19 forsøger vi at putte, men hun afviser flasken og bliver dybt ulykkelig. Det ender med mor giver op og far vugger hende i søvn. Hun vågner så efter 30 min og får igen tilbudt flaske og drikker 165 ml. Hun tages op kl23-23.30 og får en flaske igen og drikker her igen 165 ml.
Sover nogen nætter til kl5.30 uden at vågne, andre nætter sover hun SÅ uroligt og får flaske kl ca 3 og sutten mange gange.

Hun er altså vågen fra kl14 til hun puttes kl19-19.30. Vi har forsøgt at give en lille lur ved kl16.30 tiden, men hun nægter.

Det synes jeg er mange timer at være vågen, nogen dage uden det mindste pyller og andre dage er det pyller non stop fra kl14 og til hun meget ked overgiver sig til søvnen.

Jeg efterspørger en døgnrytme, der gør at hun måske sover længere hen på eftermiddagen og kan undvære den powernap mellem 16.30 og indtil hun skal puttes til nat.

Gav det hele nogen mening?

Mange hilsner
En lidt træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.