Brev:
Sovevaner igen igen - 5 mdr.
4. november 2004
Alder:
5 mdr.
Sovevaner igen igen - 5 mdr.
Hej
Jeg skrev i sidste uge, at min søn på 5 måneder, plejer at være nem at lægge til at sove. Enten plejer han at falde i søvn i barnevognen, i sin seng eller i vores seng. Det plejer at tage 5 minutter, så sover han, men nu er han pludselig umulig når han skal sove sin eftermiddagslur (det er kun den, som er et problem)
Han gider ikke i barnevognen og skriger uafbrudt indtil jeg tager ham op. Når der så går lidt falder han til ro i mine arme. Du skrev at det måske kan være hans ører, men det er ikke det, for når jeg tager ham op, så er der intet problem ej heller på andre tidspunkter af dagen, hvor han skal sove.
Du skrev så, at det måske kan handle om tryghed, men hver gang han skal sove, så har han sin stofble, sin bamse og sin sut, alle ting som han er glade for og som han føler sig trygge ved, så jeg skulle mene, det heller ikke er det.
Det er bare enormt anstrengende, at det pludselig skal tage SÅ lang tid at få ham til at sove. Jeg føler lidt det er hans stædighed, men kan de allerede være så bevidste? Hvornår træder den del af opdragelsen ind?