Brev:
Søvn 8 måneder
12. august 2013
Alder:
8 mdr.
Søvn 8 måneder
Hej Helen.
Jeg er ny her på siden, men har hørt meget godt om din brevkasse, så nu prøver jeg at skrive til dig, da vi er ved at løbe tør for gode ideer.
Min kæreste og jeg har en dejlig datter på 8 måneder der sov rigtig godt om natten de første 5 måneder. Hun er flaskebarn og har været det fra starten. Da hun var 5 måneder gik vi over til grød og mos og det gik rigtig fint
Vores udfordring ligger i, at vores datter siden hun var 5 måneder har sovet meget dårligt om natten. Den seneste måned er det blevet rigtig skridt. Hun vågner min. en gang i timen og skal have sut eller flaske. Vi har allerede prøvet forskellige modeller af:
Vi har tanket hende op ved at give hende meget flaske fra hun bliver lagt i seng kl 19-20 til midnat. Derefter har vi tilbudt hende vand af kop. Det havde ingen virkning. Hun vågner stadig en gang i timen. Vi tænker derfor ikke, at det er sult eller tørst der vækker hende.
Vi har derudover forsøgt et par nætter at droppe sutten når hun vågner. I stedet har vi beroliget hende ved at stryge hende på maven og sige shhh shhhh. Det virkede ikke. Hun blev rigtig ked af det og vi kunne ikke nænne ikke at give hende sutten. Jeg har dog en mistanke om, at det er der problemet ligger. Altså vanebetinget opvågning som du kalder det i din bog.
Jeg har også overvejet om det har noget med kosten at gøre. Om hun ikke får nok at spise i løbet af dagen. Eller nok flaske. Hun er virkelig svær at få til at drikke flaske om dagen. Vores dag ser således ud:
Kl. ca 7. Står op og grød (spelt, hirse, havre) spiser min. 2 dl
Kl. 9-10 lur der varer alt fra 30 min. til 1/12 time. Får tilbudt flaske men spiser ikke rigtig noget
Kl. ca 11. rugbrødshapsere med leverpostej eller avocado ca 1/2 skive bondebrød
Kl. ca. 13 lur der varer 30-60 minutter. Får tilbudt flaske men spiser kun lidt
Kl. ca. 14-15 rugbrødshapsere med leverpostej eller avocado ca 1/2 skive bondebrød samt frugt
Kl. ca.16-17 lur der varer 30-60 minutter. Får tilbudt flaske men spiser kun lidt
Kl. 18 aftensmad hvad vi får eller pasta/ris med kødsovs, kartoffel og gulerod med kød.
Hun spiser min. 2 dl.
Kl. 19-20 bliver lagt i seng. Får tilbudt flaske men spiser ikke rigtig noget
I tidsrummet 20-0.00 kan vi få hende til at spise ca 200 ml fordelt over et par gange.
Og så starter natteroderiet!!!!
Hun spiser ca 400 ml mme i døgnet på flasken.
Vi er ved at være ret desperate, så vi håber meget, at du har nogle gode råd til os :-)
Kærlig hilsen
Ditte