Brev:
Søvn/rytme/flaske
6. august 2013
Alder:
5 mdr.
Søvn/rytme/flaske
Hej Helen!
Tak for en fantastisk brevkasse:)
Har før skrevet til dig og har nu brug for lidt råd igen..
Min søn på 5 måneder sover xtremt dårligt og der er ingen rytme.. Vi forsøger ellers på bedste vis at indfører faste spise tider osv. har forsøgt med mange af de metoder du har beskrevet herinde. Vi har så lidt rytme at jeg ikke kan sige om han vågner 2 gange om natten eller 10 gange, eller om han sover 2 lure eller 5 om dagen, nogle gange vil han have flaske andre gange er det nok med sut, men han spiser sjældent ret meget når han så får flasken om natten.
Vi er så småt startet på grød efter aftale med sp, han er MEGET nysgerrig. Det gik fint i 14 dage, men nu er det ikke så spændende mere. Han er i det heletaget ikke en storspiser, omkring 600ml gennemsnitlig om dagen, nogle dage 450ml andre 1000ml, han tager dog på som han skal. Han er inde i en periode pt hvor han bliver stiktosset når han ser flasken og skal sove, problemet er bare at ham ikke falder i søvn uden flaske, nogle gange kan det tage os flere timer at få en flaske i ham, det hjælper lidt at gå på hans værelse og mørklægge rummet så der ikke er stimuli, men langt fra hver gang. Han har aldrig været god til at tage lange lure om dagen, vi er heldige hvis vi når op på 1,5 time og vi forsøger alt for at få ham til at sove videre, uden hjælp. Sådan har det næsten været fra fødslen.
Har du nogle råd/kommentarer til hans søvn/rytme? Og hvorfor mon ham bliver sur når han ser flasken?
Til sidst vil jeg spørger, han smiler til alt og alle, men man skal som regel arbejde for det. Selvfølgelig kommer der også nogle genkendelses smil, men han er langt fra en storsmilende baby, er det bare fordi der er forskel på babyer/folk. I følge sp trives han:)
Håber du kan finde rundt i mit lidt rodede brev.