Søvn/rytme/flaske

6. august 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Søvn/rytme/flaske

Hej Helen!

Tak for en fantastisk brevkasse:)
Har før skrevet til dig og har nu brug for lidt råd igen..

Min søn på 5 måneder sover xtremt dårligt og der er ingen rytme.. Vi forsøger ellers på bedste vis at indfører faste spise tider osv. har forsøgt med mange af de metoder du har beskrevet herinde. Vi har så lidt rytme at jeg ikke kan sige om han vågner 2 gange om natten eller 10 gange, eller om han sover 2 lure eller 5 om dagen, nogle gange vil han have flaske andre gange er det nok med sut, men han spiser sjældent ret meget når han så får flasken om natten.

Vi er så småt startet på grød efter aftale med sp, han er MEGET nysgerrig. Det gik fint i 14 dage, men nu er det ikke så spændende mere. Han er i det heletaget ikke en storspiser, omkring 600ml gennemsnitlig om dagen, nogle dage 450ml andre 1000ml, han tager dog på som han skal. Han er inde i en periode pt hvor han bliver ...

Annonce

... stiktosset når han ser flasken og skal sove, problemet er bare at ham ikke falder i søvn uden flaske, nogle gange kan det tage os flere timer at få en flaske i ham, det hjælper lidt at gå på hans værelse og mørklægge rummet så der ikke er stimuli, men langt fra hver gang. Han har aldrig været god til at tage lange lure om dagen, vi er heldige hvis vi når op på 1,5 time og vi forsøger alt for at få ham til at sove videre, uden hjælp. Sådan har det næsten været fra fødslen.

Har du nogle råd/kommentarer til hans søvn/rytme? Og hvorfor mon ham bliver sur når han ser flasken?

Til sidst vil jeg spørger, han smiler til alt og alle, men man skal som regel arbejde for det. Selvfølgelig kommer der også nogle genkendelses smil, men han er langt fra en storsmilende baby, er det bare fordi der er forskel på babyer/folk. I følge sp trives han:)

Håber du kan finde rundt i mit lidt rodede brev.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer