Brev:
Kæmper når hun skal sove II
6. juni 2013
Alder:
7 mdr.
Kæmper når hun skal sove II
Kære Helen tak for dine svar...
Vi har fået rykket hendes sovetider, så hendes eftermiddag ikke er så lang, og det fungere fint at og hun kan nu klare eftermiddagen meget bedre, men det kræver stadig en kamp at holde hende kørende længere om morgenen, da hun er træt tidligere, men det tror jeg nu vi nok skal vænne hende til.
Men hun kæmper virkelig stadig meget når hun skal sove. Har prøvet det du skrev med at gå en tur med hende siddende og så ligge hende ned når hun er træt - det virker bare ikke. Hun kæmper stadig med lukkede øjne og gnider sine øjne det er hårdt at se på.
Du skriver hun skal skærmes af, hvad mener du med dette? At hun skal have ro i løbet af dagen, eks fra Storebror eller?
Jeg har brug for konkret råd til hvordan jeg skal få hende til at falde til ro når hun skal puttes. Om aften svøber jeg hende ikke, men prøver at sidde med en hånd og holde på hende så kun kan mærke at jeg er der, det virker ikke særlig godt desværre.
Hvad kan jeg gøre når hun ikke vil trilles i søvn, og heller ikke det med at gå med hende siddende først heller ikke virker, og at putte hende i barnevognen stille er også en kamp.
Håber du har et råd vi kan prøve at få ind i vores rutine her.
Mange hilsner
Tanja
Hun følger nu meget nøje den plan du har i bogen for en på 7 mdr.