Synes vi gør alt og intet hjælper

28. april 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Synes vi gør alt og intet hjælper

Hej Helen.

Ja skriver endnu gang... og ja du har helt ret som du sidst skrev, det er ret hårdt hjemme ved os nu og vi kæmper.

Vores datter sover stadig meget dårligt om natten og vågner mange gange. Vi prøver om dagen at tage sutten fra hende når hun sover ifølge råd fra min sp. Og når hun bliver puttet til nat. Hun får grød og elsker det! Måske synes hun lige lidt for godt om det, for det virker ikke til at hun drikker nok mælk om dagen nu, selvom vi kun giver hende små portioner grød. Så vi overvejer at skære ned til kun et grød måltid om dagen til frokost, for at se om hun så ikke vil drikke noget mere mælk. Hun aldrig været nogen stor spiser, så kan bare mærke at når grøden kommer ind i billedet bliver mælke indtaget mindre. Hvordan undgår vi det på sigt? Om natten spiser hun nemlig ret godt.

Udover det er hun begyndt at vågne tidligere og tidligere om morgen... før var det kl. ...

Annonce

... 7, så 6.30, så 6, så 5.30 og nu kl 5.... Hun ligger og snakker ret så højt. Hvad gør vi? Prøver at give hende sutten og se om hun ikke falde hen, nogen gange lykkedes det, andre ikke. Og så skrider hele dagens rytme jo. Lige pt har vi ingen rytme og synes ikke vi har haft i et stykke tid fordi hun står tidligere og tidligere op.
Lader vi hende så sove noget mere om dagen for at finde tilbage til rytmen? Og er det stadig ok med ca 15 timers søvn i døgnet?

Vi har rykket hendes seng indtil os igen så vi ikke skal ud af sengen om natten og få at give hende så meget tryghed som muligt. Vi føler vi gør alt, men intet hjælper.., vi håber meget snart det hele bliver bedre og vender. Lige nu skiftes vi til at have hende om natten, for at vi kan få noget søvn hver nat. Men det er så slemt at man ikke kan have hende en hel nat selv. Virkelig vildt synes jeg.

Hilsen de stadig meget trætte forældre;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder