Brev:
Synes vi gør alt og intet hjælper
28. april 2013
Alder:
5 mdr.
Synes vi gør alt og intet hjælper
Hej Helen.
Ja skriver endnu gang... og ja du har helt ret som du sidst skrev, det er ret hårdt hjemme ved os nu og vi kæmper.
Vores datter sover stadig meget dårligt om natten og vågner mange gange. Vi prøver om dagen at tage sutten fra hende når hun sover ifølge råd fra min sp. Og når hun bliver puttet til nat. Hun får grød og elsker det! Måske synes hun lige lidt for godt om det, for det virker ikke til at hun drikker nok mælk om dagen nu, selvom vi kun giver hende små portioner grød. Så vi overvejer at skære ned til kun et grød måltid om dagen til frokost, for at se om hun så ikke vil drikke noget mere mælk. Hun aldrig været nogen stor spiser, så kan bare mærke at når grøden kommer ind i billedet bliver mælke indtaget mindre. Hvordan undgår vi det på sigt? Om natten spiser hun nemlig ret godt.
Udover det er hun begyndt at vågne tidligere og tidligere om morgen... før var det kl. 7, så 6.30, så 6, så 5.30 og nu kl 5.... Hun ligger og snakker ret så højt. Hvad gør vi? Prøver at give hende sutten og se om hun ikke falde hen, nogen gange lykkedes det, andre ikke. Og så skrider hele dagens rytme jo. Lige pt har vi ingen rytme og synes ikke vi har haft i et stykke tid fordi hun står tidligere og tidligere op.
Lader vi hende så sove noget mere om dagen for at finde tilbage til rytmen? Og er det stadig ok med ca 15 timers søvn i døgnet?
Vi har rykket hendes seng indtil os igen så vi ikke skal ud af sengen om natten og få at give hende så meget tryghed som muligt. Vi føler vi gør alt, men intet hjælper.., vi håber meget snart det hele bliver bedre og vender. Lige nu skiftes vi til at have hende om natten, for at vi kan få noget søvn hver nat. Men det er så slemt at man ikke kan have hende en hel nat selv. Virkelig vildt synes jeg.
Hilsen de stadig meget trætte forældre;-)