Brev:
Stadig meget natteroderi
23. april 2013
Alder:
5 mdr.
Stadig meget natteroderi
Hej Helen.
Du skrev til os at vores datter har det man kalder vane betinget søvn, fordi hun ikke kan sove videre uden sin sut... Men nu har vi prøvet at nå hun så græder så går vi ind og gør som du skrev med at nusse hende, ae og sshh... men lige meget hjælper det... hun ligger bare og søger med hovedet efter sutten og græder... og bliver ved indtil man giver efter og giver hende den.
Jeg har prøvet om dagen også hvor hun sover i barnevognen, der er det lidt nemmere at få hende videre i søvnen, fordi man kan trille hende frem og tilbage. Nogle gage virker det, andre gange ikke.
Kan det hjælpe at starte med at vende hende fra det om dagen? Og skal vi til at førende til at sove i barnevognen om natten for at vi kan prøve der også?
Er det noget hun med tiden vil vokse fra? Jeg synes det er en meget svær kamp at tage... men samtidig synes jeg også snart jeg gerne vil have noget mere sammenhængende søvn i stedet for at skal vågne hver time eller sidst på natten oftere.
Hun kommer i seng inde i hendes egen seng til at starte med, men i løbet af natten tager jeg hende ind ti os i hendes barnevogns kasse, da jeg efterhånden synes det var træls hun lå i min seng da jeg så lå dårligt.
Jeg har også prøvet at ligge hende tæt op af mig men det virker ikke til at gøre hende mere rolig...
Jeg går snart ud af mit gode skind hvis det ikke ændre sig med de natteroderi.
For tiden vågner hun og græder hver gang og nogle gange tager hun lang tid at trøste og få til at falde til ro igen. Sker der for meget i vores hverdag?
Vi går til salmesang, babysvømning og mødregruppe. Og så er der andre aftaler udover det nogle gange.
Men når man har en aktiv pige synes jeg det er rart at komme lidt ud for det gør at ti rene derhjemme ikke er så lange når man skal sidde med hende på skødet og hoppe meget af tiden.
Jeg håber endnu en gang du kan hjælpe... selvom jeg må indrømme der ikke lige er noget der har hjulpet endnu...
Kan en kæde eller kugledyne været løsningen?
Hilsen den trætte og snart opgivende mor...