Svært at følge dagsrytme

21. april 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Svært at følge dagsrytme

Hej Helen.

Jeg synes det er svært at følge de dagsrymter du skriver til os. For det første er det meget forskelligt hvordan hun sover fra dag til dag. Også fordi det er forskelligt om hun stå op kl 6 eller kl 7.
Vil hun sove bedre om natten ved at få en mere fast rytme om dagen? For såvidt jeg kan forstå på de andre i min mødregruppe har de ingen rytme endnu og deres børn sover fint om natten...

Du skriver tit at de kan få en flaske kl 6 og så sove videre. Her får hun stort set aldrig flaske der... og heller ikke selvom vi står op der..,venter altid til hun selv melder sig. Hvilket først er mellem 7.30-8.30 alt afhængigt hvornår vi er stået ...

Annonce

... op. Og kan heller ikke få hende til at sove videre selvom jeg giver hende en flaske kl 6.

Hun sover som regel 3 lurer... men det er blevet meget forskelligt om hun tager den korte eller lange om formiddagen, middagen eller eftermiddagen...har det nogen betydning at det skifter så meget fra dag til dag eller kan jeg godt hjælpe hende til at finde en mere fast rytme.?
Ved godt man ikke kan putte børn i kasser og nogle dage vil hun måske sove lidt mindre og andre dage lidt mere, og det er også fint...

Ja jeg ved jeg skriver tit... men vil jo bare det bedste for min datter og vil bare så gerne snart have lidt bedre søvn om natten...;-)

Hilsen H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren