Brev:
Soverutine
20. februar 2013
Alder:
6 mdr.
Soverutine
Hej Helen.
Tak for dit svar tidligere. Det går bedre med at få mælk i hende igen ;)
Denne gang vil jeg gerne høre lidt omkring putterutiner. Min datter bliver 7 mdr. snart og hun har altid været nem at putte til natten, men nu hvor hun er blevet ældre og mere opmærksom på verden, giver det nogle udfordringer.
Hun er i sær svær at få til at falde i søvn når vi har gæster. I en lang periode har vi gjort således: ca.18.30 nattøj på, vi leger og hygger i stuen, ca. 19.30 ammes liggende i vores seng, herefter sidder hun på skødet under sin dyne godt puttet i mors arme og får lidt godnatsang, herefter går der ca. 10 min og øjnene begynder at falde i, og hun lægges i sin seng, og hun sover som oftest på siden.
Dette fungerer absolut ikke når der er gæster, der sker simpelthen for meget, så vi har snakket om at lave nye putterutiner, hvor hun puttes i sin egen seng og falder til ro der. Hvordan vil du råde til at gøre?
Med venlig hilsen
Malene