Brev:
Søvnuro både nat og dag
20. februar 2013
Alder:
6 mdr.
Søvnuro både nat og dag
Hej Helen
Jeg har en dreng på snart 6 måneder. De første 5 måneder havde O faktisk en rigtig god sove rytme, som han selv lavede allerede, da han var helt bitte!! som bestod af tre lure 2x2.5-3 timer og 1x1-1.5 han var ca vågen i halvanden time af gangen, og blev puttet til nat kl 19-19.30 var så vågen for mad ca 3 gange (han er ammebarn).
Han sover nu i egen tremmeseng inde på vores værelse.
Vi prøvede at starte grød da han var lidt over 4 måneder, men hans mave var bestemt ikke klar, så vi stoppede igen og prøvede igen ved de ca 5 måneder og herfra gik det fint :)
Han vil dog stadig kun have det om aftenen og det er kun grøntsagsmos han gider!! så om aftenen spiser han ca 1.5 dl og så kan jeg lokke et par skefulde i ham om formiddagen.
Men men men for ca en måned siden da han blev 5 måneder gik det bare helt op i hat og briller med søvnen!!! Og når man nu er vant til et barn der sover på klokkeslettet om dagen er det virkelig frustrende :(
Der er INGEN sammenhæng mere, han bliver lagt til første lur mellem 8 og 8.30 hvor han sover al fra 30 min til 1.45 min!! Når han vågner efter de 30 min kan jeg en sjældent gang lulle ham videre efter en 20-30 min men han er for det meste lys vågen.
Og ja så går resten af dagen bare i ged :/ og mange dage ender vi med at indføre en 4. lur for at han kan holde til kl 20 hvor han bliver puttet
Han er ca vågen i halvanden til to timer, hvor han ikke kan holde længere!
Han bliver ammet om morgnen inden lur
Tilbydes mos og vand af kop efter første lur og tilbydes bryst efter da han overhovedet ikke han nogen interesse i fast føde om dagen!
Ammes inden anden lur hvis han vil
Ammes efter anden lur og igen inden 3 hvis han vil
(alt afhængig af om det er en 4-lurs dag så samme rytme indtil sidste lur)
ca 1.5 dl røntsagsmos og vand efter sidste lur (ca kl 17.30/18.00)
puttes 19.45 hvor han ammes fra begge bryster inden sover kl 20 ca
Om natten ja der spiser han de fleste dage 2 gange, men nogen dage også hver anden time!! Der ud over er han bare mega urolig og små vågner 1000 gange og skal have sut og skal ofte lige op på armen for at finde ro igen før han ligges tilbage i sin tremmeseng, fra kl 4 ca opgiver jeg og tager han over til mig da jeg ikke gider at rende frem og tilbage hver halve til hel time ind til kl 6.30-7 stykker hvor han vågner rigtigt
Hvordan pokker får jeg en rytme ind igen og hvordan får jeg han til at sove roligt om natten?????
Hilsen
den trætte og frustrede mor