Søvnuro både nat og dag

20. februar 2013

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Søvnuro både nat og dag

Hej Helen

Jeg har en dreng på snart 6 måneder. De første 5 måneder havde O faktisk en rigtig god sove rytme, som han selv lavede allerede, da han var helt bitte!! som bestod af tre lure 2x2.5-3 timer og 1x1-1.5 han var ca vågen i halvanden time af gangen, og blev puttet til nat kl 19-19.30 var så vågen for mad ca 3 gange (han er ammebarn).
Han sover nu i egen tremmeseng inde på vores værelse.

Vi prøvede at starte grød da han var lidt over 4 måneder, men hans mave var bestemt ikke klar, så vi stoppede igen og prøvede igen ved de ca 5 måneder og herfra gik det fint :)
Han vil dog stadig kun have det om aftenen og det er kun grøntsagsmos han gider!! så om aftenen spiser han ca 1.5 dl og så kan jeg lokke et par skefulde i ham om formiddagen.

Men men men for ca en måned siden da han blev 5 måneder gik det bare helt op i hat og briller med søvnen!!! Og når man nu er vant til et barn der sover på klokkeslettet om dagen er det virkelig frustrende :(

Der er INGEN sammenhæng mere, han bliver lagt til første lur mellem 8 og 8.30 hvor han sover al fra 30 min til 1.45 min!! Når han vågner efter de 30 min kan jeg en sjældent gang lulle ham videre efter en 20-30 min men han er for det meste lys vågen.

Og ja så går resten af dagen ...

Annonce

... bare i ged :/ og mange dage ender vi med at indføre en 4. lur for at han kan holde til kl 20 hvor han bliver puttet
Han er ca vågen i halvanden til to timer, hvor han ikke kan holde længere!

Han bliver ammet om morgnen inden lur

Tilbydes mos og vand af kop efter første lur og tilbydes bryst efter da han overhovedet ikke han nogen interesse i fast føde om dagen!

Ammes inden anden lur hvis han vil

Ammes efter anden lur og igen inden 3 hvis han vil

(alt afhængig af om det er en 4-lurs dag så samme rytme indtil sidste lur)

ca 1.5 dl røntsagsmos og vand efter sidste lur (ca kl 17.30/18.00)

puttes 19.45 hvor han ammes fra begge bryster inden sover kl 20 ca

Om natten ja der spiser han de fleste dage 2 gange, men nogen dage også hver anden time!! Der ud over er han bare mega urolig og små vågner 1000 gange og skal have sut og skal ofte lige op på armen for at finde ro igen før han ligges tilbage i sin tremmeseng, fra kl 4 ca opgiver jeg og tager han over til mig da jeg ikke gider at rende frem og tilbage hver halve til hel time ind til kl 6.30-7 stykker hvor han vågner rigtigt

Hvordan pokker får jeg en rytme ind igen og hvordan får jeg han til at sove roligt om natten?????

Hilsen
den trætte og frustrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig