Kan man rykke sengetiden?

8. januar 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Kan man rykke sengetiden?

Kære Helen

Som tidligere beskrevet har vi lidt bøvl med at få vores nu 5 mdr gammel datter i seng om aftenen - vi har tidligere brugt næsten 1,5 time hver aften. Dog indtil vi for nyligt vi bare ganske simpelt er begyndt først at putte hende en time senere.... Nu tager det kun 30 min. (tja nogle gange kan man ikke se skoven for bare træer;-) Desværre er hendes sengetid nu rykket en time, så hun først sover ved 23.30-24 tiden. hun vågner et par gange om natten og er klar til at stå op allerede ved 8.30 tiden. Nogle gange tager jeg kampen og får hende til at sove videre til 9.30-10 men det er med skrig og skrål. Hvis vi bare står op går der ikke ret lang tid før hun bliver pjevset og træt igen

Den sene sengetid er rigtig hårdt for os, da vi ...

Annonce

... ikke har noget "alene tid" og da jeg er A menneske og helst vil i seng ved 22 tiden;-)

Så mit spørgsmål til dig er om man på nogen måde kan rykke tidspunktet?
Hun er blevet nogenlunde god til at sove lure i løbet af dagen og vi arbejder på 3 faste lange lure. Hun vågner fra sidste lur ved 18 tiden og får typisk en powernap på 30-60 min igen ved 20 tiden da hun er rigtig træt og tvær her

Du har i din bog skrevet at de ved 5-6 mdr alderen ofte er klar til at blive puttet ved 20 tiden. Men vi har forsøgt et par gange at lave den sidste lur om til sengetid og lægge hende ind, men når hun vågner er hun lysvågen og kan ikke sove videre
Så hvordan ved man hvornår de er klar til at blive puttet tidligere?

Med venlig hilsen
en meget træt mor;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge