Brev:
Vågner hver 2-3 time og ammes
10. december 2012
Alder:
7 mdr.
Vågner hver 2-3 time og ammes
Hej Helen.
Nu skriver jeg igen, da jeg har brug for dine gode råd.
Min søn på nu næsten 8 mdr vågner stadig hver 2.-3. Time om natten og nu er jeg nået dertil at det må slutte med natamningen.
Jeg har prøvet at tage brystet fra ham under natamningen, men det giver han ikke så let fra sig.., min mand har også taget ham, ligget med ham, gået med ham mv men det ender hver gang med at han er vågen i ca 2 timer før jeg giver op og lægger ham til. Vi har prøvet meget men uden held. Vi har prøvet at putte ham i hans egen seng ved siden af vores, men i mangel af søvn lader jeg ham nu ligge i vores seng, men resultatet er det samme.
Har du nogle gode råd i fht at stoppe natamningen. Jeg er mest indstillet på at tage en told tyrker, men hvad gør jeg i stedet? Kan godnatgrød hjælpe, eller evt putte ham i en sovepose? Voksiposen virker godt i barnevognen, men er for varm om natten. Tror du at det er spild af penge at investere i en sovepose?
Om dagen sover han godt, men om aftenen vågner han ofte og sover aldrig mere end 3 timer ad gangen.
Vores dag ser ca. Sådan ud:
7.00 vågner
7.30 havregrød
9.00 puttes i barnevogn, sover 1-2 timer
11.30 mos
13.00 ammes, puttes i barnevogn, sover ca 2 timer.
15.30 grød, får ofte også bryst
18.00 mos
19.00 puttes til nat, ammes, sover
2030 vågner, ammes
22.30 vågner ammes
2.00 ditto
4 ditto
Han ammes meget. Kan han få for meget mælk? Hans forhold til brystet er blevet sådan at han griner og nærmest jubler når jeg lægger ham i vores seng, for så ved han at han skal have bryst..!
Glæder mig til at høre fra dig!