Sove på maven

25. november 2012

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sove på maven

Kære Helen.

Min lille søn på 6 måneder er utrolig glad for at ligge på maven. Han vender sig øjeblikkeligt og nærmest pr. automatik fra ryg til mave, når han bliver lagt ex. på legetæppet (og ak puslebordet mm), og vil helst ligge på maven og lege. Han vender sig imidlertid aldrig selv fra mave til ryg, og ser meget mystificeret ud når jeg prøver at få ham til at trille.

Det virker som om at han har fået en rigtig stærk ryg, for det går rigtig fint med at tage tilløb til at kravle :-)

Problemet er at han er begyndt at vende sig om på maven i sengen. Det begyndte med at han vendte sig om når han vågnede, men på trods af at jeg checker ham jævnligt, når han sover om dagen, så har jeg et par gange fundet ham ...

Annonce

... sovende på maven (med hovedet drejet til siden)! Jeg blev meget forskrækket, da det - så vidt jeg kan læse mig til - er farligt for ham at sove på maven, når han ikke selv kan vende sig fra mave til ryg endnu.

Vi sover meget uroligt, da vi er bange for at vores søn skal vende sig i løbet af natten - og vi er derfor hele tiden oppe og checke ham. Desværre er det også lykkedes ham at vende sig om i løbet af natten, for vi kan jo ikke være vågne hele natten :-(

Er det farligt for vores søn at sove på maven? Må han sove på siden (for det kan han godt lide - lige nu vender vi ham om på ryggen)? Kan vi gøre noget ud over at checke ham hele tiden og øve "trille-fra-mave-til-ryg"?

De bedste hilsner fra
den bekymrede

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor