Bryst, bryst, bryst.

21. november 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Bryst, bryst, bryst.

Hej Helen.

Tak for dit brev. Det er bestemt brugbart og vi er igang med at prøve dine forslag af, men jeg har brug for at stille nogle tillægsspørgsmål.

Det er SÅ hårdt i øjeblikket. Dagen går fint og vi følger din dagsplan. Han spiser fint (får godt med både bryst og mad) og sover godt i barnevognen om dagen, hvor han får 2 gode lure af ca. 2 timer.

Men siden i fredags har han været meget vågen aften og nat. Der er igen tvivl om at han er blevet afhængig af at falde i søvn ved brystet!

Om aftenen bliver han puttet ca. kl. 19.30-20 og får fra begge bryster.
Når han skal listet over i sin egen seng vågner han op og er frisk. Jeg synes ellers at jeg timer det godt så han kun lige registrerer at jeg flytter ham.

Min mand og jeg er ved at være noget desperate, for han vil ikke sove i sin seng. Vi har prøvet at han får mere bryst, men det samme sker igen, han vågner. Derudover har min mand prøvet at trøste, lade ham ligge i sengen, nusse synge mm. Det resulterer hver gang i at han græder og brokker sig og er vågen til kl. ca. 22 før jeg ikke kan mere, og lader ham få mere bryst.

Først her kl. ca. 22.30 sover han og vil hvis jeg nusser ham og holder han, ligge i sin egen seng. I den tid vågner han flere gang med et sæt, men falder i søvn igen, hvis han kan mærke mig.
Alligevel kan han vågne efter en halv til en hel time og have bryst.

I aftes/nat så det sådan ...

Annonce

... ud:
20-22 Urolig
22 Bryst
23 Bryst
0.40 Igen vågen og kan som de andre gang kun trøstes med bryst, selvom jeg prøver at nusse han i egen seng
4 Vågen, bryst kortvarigt
5.30 Vågen, bryst
7.30 Grød mm

Jeg prøver dit forslag med at give ham brystet, men prøve at trække det væk, så snart jeg kan. Ofte vil han dog ikke lade mig slippe, før mælken ikke løber så hurtigt.

Min mand prøver at hjælpe om aftenen, men kan ikke trøste ham. Skal vi blive ved med at lade min mand putte ham efter fast mønster og hvor længe skal min søn være urolig og ked af det, før jeg træder til?

Det er svært at overføre succesen fra lurene om dagen, som altid er i barnevogn og voksipose. Jeg prøvede med voksiposen, men han er en varm dreng og svedte så meget i posen.
Det går fint uden bryst før formiddagsluren for så snart han er puttet i barnevognen falder han hurtigt i søvn.

Bliver det automatisk bedre i takt med at han bliver ældre?

Jeg prøver med sutten, men han vil ikke længere sutte på den. I stedet tygger han på den. Er det for sent at lære ham at tage den?

Jeg tænkte på et aftenritual som ser sådan ud, hvis han vågner når jeg flytter ham til sengen:
19.00 Ammes fra begge bryster
Puttes i egen seng med nusseklud
Godnatsang
Far siger godnat
Holde om ham, nusse, hviske, schh og håbe at han falder i søvn :)

Glæder mig til at høre fra dig!

Hilsen
"En træt mor og far"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far