Brev:
Sove igennem - 7 måneder
6. november 2012
Alder:
7 mdr.
Sove igennem - 7 måneder
Hej Helen,
Vi er så småt begyndt på projekt "Sove-igennem", da jeg snart ikke kan hænge sammen længere. Hjalte får mad 2-3 gange hver nat, og jeg kan snart ikke magte det mere. Det længste han har sovet i træk er 4-5 timer. Og det var langt fra hver nat at det skete. Derfor besluttede vi at nu skulle det være slut og startede derfor for 14 dage siden på "en kold tyrker", hvor vi simpelthen nægtede ham mad!
1. nat var lidt hård, men til at klare. Han var sagtens til at trøste.
2. nat sov han 7 timer i streg :)
3. nat var han meget vågen og ked, men til at trøste
4. nat sov han 8 timer i streg
5. nat var han meget vågen og ked, men til at trøste
6. nat sov han 9 timer i streg
7. nat var han meget vågen og ked, men til at trøste
8. nat var han meget vågen og ked, men til at trøste
9. nat var han meget vågen og ked, men til at trøste
10. nat sov han 8 timer i streg
11. + 12. 13 nat: meget vågen og ked, men til at trøste
Nogle gange er han vågen og frisk, og gider bare ikke sove, andre gange mega ked af det og indimellem bare smadder urolig.
Jeg synes det er mærkeligt at han nogle nætter sagtens kan finde ud af at sove mange timer i træk og nogle nætter vågner han hver eller hveranden time? I nat stak jeg ham en flaske med kamillete for at få lidt ro - der havde jeg været oppe og gået rundt med ham i 4 timer!!! Nogle nætter ligger jeg mig med ham når han ik vil sove, men det er jo også et skråplan!
Han bruger sut. Og han falder selv i søvn om aftenen, hvor han i øvrigt de fleste dage er rimelig nem at putte.
Jeg tænker at han burde spise mere, når nu han ik får mad om natten - men sys han spiser meget mindre og afviser i stigende grad skemad? Ved ik om der er noget der driller ham!
Men håber inderligt du har et godt råd med på vejen.
Kærlig Hilsen
en træt mor