Brev:
Er det vanebetinget søvn?
20. juni 2012
Alder:
7 mdr.
Er det vanebetinget søvn?
Hej Helen
Har læst din bog om søvn og har nu en datter på næsten 8 måneder, der selv falder i i søvn om aftenen med lidt nussen og en sang. Plus hun tager en god middagslur uden jeg skal ud og give sut eller vugge mange gange. Tak.
Om natten er det lidt anderledes. Hun får sover omkring 20.15 får mælk omkring 00.00-00.30 og sover til ca. 06.45 de fleste dage. Hun vågner rigtig meget i mellemtiden. Som regel kl. 23.00, 03.00, 04.00 05.15 og ca. 06.00. Hvis hun får sutten tager jeg den ud så hurtigt jeg kan, ofte drejer jeg hende og hun sover videre. Nogle gange leger hun med bamse, det er meget forskelligt.
Er det vanebetinget når hun vågner på de samme tidspunkter og hvordan bryder jeg dem? En arbejdsdag med så meget afbrudt søvn bekymrer mig lidt.
Har tilbudt hende mælk ved 05.00 tiden, men så spiser hun ikke noget morgenmad andet end en enkelt skefuld eller to.
Hun sover stadig sen eftermiddagslur på en halv time.
Hilsen Linda