Brev:
Godnat og sov godt til i morgen
13. juni 2012
Alder:
7 mdr.
Godnat og sov godt til i morgen
Hej Helen,
Jeg skriver fordi min datter på 7 måneder nu simpelthen kæmper og kæmper om aftenen og bare ikke vil falde i søvn. Ofte ender det med, at hun først sover kl.23.30 selvom vi lagde hende i seng kl.21 f.eks. Sommetider er hun ked af det, sommetider er hun ikke, men ligger bare og pyller lidt. Dagene forløber lidt forskelligt, så nogle gange bliver hun puttet kl.20, men så vågner hun igen ved 22 tiden og sover derfor ikke til nat, hun betragter det bare som en "lur". Hvordan kan vi vænne hende til, at sove til nat når vi putter hende om aftenen?
Hun sover stadig inde i soveværelset og jeg ammer hende omkring kl.00 og ved 03.00 tiden.. Jeg vil super gerne have hende vænnet af med at spise om natten, har du et forslag til hvordan det kan gøres?
Jeg har måske selv en forestilling om, at hvis hun kommer ind på hendes eget værelse, så kan det være at nye omgivelser og vores snorken osv. kan give hende en god nats søvn og måske endda få hende til at falde i søvn tidligere på aftenen og ingen spisning om natten. Hun får skemad morgen, middag og aften + lidt frugt sidst på eftermiddagen. Er der mere vi kan gøre for, at gøre hende "ordentlig" mæt i løbet af dagen, så hun ikke føler behovet for at spise om natten?
Håber du kan hjælpe.