Lære hende at falde i søvn i sin tremmeseng

10. maj 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lære hende at falde i søvn i sin tremmeseng

Hej Helen, så har vi igen brug for din hjælp.

Vi har en lille pige som lige er blevet 7 mdr, og hun er super glad og aktiv. Hun har lært at kravle med 6 mdr og nu har hun også lært at rejse sig op ad vores møbler, men hun har ikke lært at sove godt i nu.

Jeg vil høre hvordan jeg lærer hende at falde i søvn i hendes tremmeseng på den mest skånsomme måde, jeg vil ikke have at hun græder sig i søvn, det er jeg stærkt imod.

Lige nu falder hun i søvn ved siden af mig på vores seng, jeg ammer hende liggende og så får hun sut og så holder jeg hendes arme så hun bedre kan finde ro, for ellers ligger hun og vender og drejer og kan ikke falde til ro. Når hun falder i søvn flytter jeg hende over i hendes ...

Annonce

... tremmeseng. Men hun vågner rigtigt meget i løbet af natten og står op og kigger på mig.

Hvad skal jeg gøre for at få hende til at sove bedre og til at falde i søvn uden min hjælp? Og hvad skal jeg gøre ved det at hun står op i sin tremmeseng, skal jeg bare blive ved med at lægge hende ned igen? Bliver det nogle sinde bedre, kommer jeg nogen sinde igen til at sove en hel nat uden at står mindst 5 gange op? Det er godt nok ved at være rigtigt hårdt.

Hilsen den meget trætte mor

PS. Jeg kan ikke får hende til at sove længere end 1,5 time af gangen om dagen, også selvom jeg går ture med hende. Men hun har lært at hun skal i seng kl 20:00 men hun vågner altid efter 40 min og skal have hjælp til at sove videre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"