Brev:
Lære hende at falde i søvn i sin tremmeseng
10. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Lære hende at falde i søvn i sin tremmeseng
Hej Helen, så har vi igen brug for din hjælp.
Vi har en lille pige som lige er blevet 7 mdr, og hun er super glad og aktiv. Hun har lært at kravle med 6 mdr og nu har hun også lært at rejse sig op ad vores møbler, men hun har ikke lært at sove godt i nu.
Jeg vil høre hvordan jeg lærer hende at falde i søvn i hendes tremmeseng på den mest skånsomme måde, jeg vil ikke have at hun græder sig i søvn, det er jeg stærkt imod.
Lige nu falder hun i søvn ved siden af mig på vores seng, jeg ammer hende liggende og så får hun sut og så holder jeg hendes arme så hun bedre kan finde ro, for ellers ligger hun og vender og drejer og kan ikke falde til ro. Når hun falder i søvn flytter jeg hende over i hendes tremmeseng. Men hun vågner rigtigt meget i løbet af natten og står op og kigger på mig.
Hvad skal jeg gøre for at få hende til at sove bedre og til at falde i søvn uden min hjælp? Og hvad skal jeg gøre ved det at hun står op i sin tremmeseng, skal jeg bare blive ved med at lægge hende ned igen? Bliver det nogle sinde bedre, kommer jeg nogen sinde igen til at sove en hel nat uden at står mindst 5 gange op? Det er godt nok ved at være rigtigt hårdt.
Hilsen den meget trætte mor
PS. Jeg kan ikke får hende til at sove længere end 1,5 time af gangen om dagen, også selvom jeg går ture med hende. Men hun har lært at hun skal i seng kl 20:00 men hun vågner altid efter 40 min og skal have hjælp til at sove videre.