Hvorfor vågner hun hele tiden om natten? - 8 mdr.

11. april 2012

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Hvorfor vågner hun hele tiden om natten? - 8 mdr.

Hejsa Helen.

Nu har jeg brug for hjælp igen! Eller rettere mere hjælp. For min datter vil stadig ikke sove ret meget om dagen eller sove igennem om natten. Hun er snart 9 måneder og synes ikke det kan passe mere.

Om dagen sover hun 2 lure nogen gange 3 kvarter den ene gang og halvanden time den næste eller omvendt. Men oftest er det altså kun 3 kvarter i hver lur hun tager ...

Jeg har tidligere prøvet at sove med hende om eftermiddagen. (også fordi jeg ingen søvn får om natten) For at se om jeg kan vende hende til en lang lur på det tidspunkt. Men det er aldrig lykkedes. Tværtimod synes jeg at jeg har vænnet hende til at hun skal have mig for at sove. Hun har altid haft svært ved at falde i søvn og komme videre fra den lette søvn og videre i næste søvncyklus. Og nu kan jeg putte hende i vognen uden hun er faldet i søvn hos mig. men hun er ked af det og det tager lang tid før hun sover, mens jeg køre tur med hende (jeg kan på ingen måde bare stille hende ud i vognen, hvor hun selv falder i søvn!) Jeg har prøvet at tolke hende, kigge på klokken og hvad jeg ellers kan for at finde det rigtige tidspunkt til at putte på, men det er ligsom hun bare gerne vil have mig hos sig.

Vi har indfundet os med det om dagen, der er jo nok ikke det vilde vi kan gøre for hende...

Nu er det mest natten der er hård!!

Fra vi ligger hende til nat kl. 19 sover hun meget afbrudt. Vi kan ikke rigtig ligge hende senere, da hun er "grydeklar" der. Nok fordi hun ikke sover særlig længe om dagen. Hun kan faktisk puttes kl 18 nogen dage og det er gerne de dage hun har sovet en halv time x 2, men vi strækker hende for at have en fast rutine.

Hvorfor vågner hun hele tiden om natten??!

Hun falder i søvn ved mit bryst, hvilket jeg gerne vil fra... men det er mig umuligt synes jeg... jeg prøver at trække brystet fra, men hun bliver hysterisk de dage hun er så overtræt (og skal vi ...

Annonce

... undgå det kan vi starte putteritual 16.30-17 tiden )

Jeg ligger hende så sovende i hendes seng og så vågner hun alt fra 0,5 time til ca 1,5 til 2 timer. hun har prøvet at tage 3 timer og op til 4,5 timer. 2 gange har hun taget 5 men ellers er det først nævnte der er gældende. Når hun vågner er det med gråd og vi kan ikke trøste med mindre vi tager hende op. Hun sover ikke videre uden vi vugger hende.

Hun skal jo gerne kunne falde i søvn alene... Jeg har prøvet at ligge hende når hun næsten sover og de trin der står i din bog, men det hjælper altså ikke Helen.
Min egen spl siger hun bare skal græde selvfølgelig mens vi er hos hende, men det er jeg bare ikke til..

I øjeblikket ligger hun i vores seng så kan vi ligge ved siden af hende og hjælpe videre i søvn. Det kan min mand, men ikke mig!
Vi sover så et andet sted, da vi vil prøve om vi vækker hinanden og det er ligefedt! Jeg kan ikke tage siden af tremmesengen og sætte den til min seng....
Jeg er ved at blive vanvittig, for synes jo hun skal have den søvn og jeg gad også godt have mere en 2 timer i streg!

Har du et ekstra guldkorn i lommen :-) Jeg har læst de andre breve som har nogenlunde samme problem, men der er ikke noget som virker. Så kunne være godt hvis du evt. havde noget godt kreativt til mig...

Hun kravler ikke og vil ikke ligge på maven særlig meget. Hvilket vi arbejder på. Men det er sagt så du ikke tror det er hendes udvikling der er grunden. Hun har ikke sovet igennem siden hun var omkring en 3 måneder tror jeg. der kunne hun godt tage 5 timer, men det er slut.

Håber du kan læse mit lidt stresset brev har en utilfreds pige imens jeg skriver, så det går lidt stærkt.... men for ikke tid tiil at skrive til dig ellers, da hun jo er meget pylleret i de vågne timer pga. manglende søvn. og ikke sover længe, så hvornår når man lige noget!!

Håber på et godt svar

Hilsen
Den snart opgivende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.