Kradser om natten

25. marts 2012

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Kradser om natten

Kære Helen,

Mange tak for dit svar om mad. Det går bedre på den front, selvom to sæt tænder på en måned naturligvis udfordrer appetitten!

Jeg har endnu et spørgsmål som denne gang handler om hvordan vi får en bedre nattesøvn! Klokken 19 ammer jeg min datter, der nu er 8 1/2 måned, og hun falder i søvn mens hun spiser. Hun bliver lagt i seng og sover fint indtil 22.30, hvor jeg ammer igen. Igen falder hun i søvn mens hun spiser. Hun sover fint indtil ca 01 hvor hun vågner og er utilfreds. Hun er ikke sulten, men ligger og kradser, niver, vrider sig fra side til side, og bliver voldsomt frustreret hvis jeg forsøger at skærme mig lidt med dynen eller tager hende i hånden. Dette står på i alt fra en halv til to timer. Hun sover så til ca 5.30 hvor hun nogle gange vil ammes, andre ikke, men meget sjældent falder i søvn igen.

Hun er ganske regelmæssig med at sove formiddagslur på halvanden time uden ...

Annonce

... amning fra ca kl 09, stå op, spise mad, lege og så ammes og sove halvanden time igen om eftermiddagen fra ca 13.30. Så jeg ammer 3 til 4 gange i døgnet.

Hun har altid sovet i vores seng da det har gjort natteamningen lettere for os begge, og det fungerer fint for hele familien. Altså lige bortset fra den sidste halvanden måned hvor vi skal igennem denne uro mindst 4 nætter om ugen!

Jeg har en stærk følelse af at hun har brug for mit nærvær om natten, men har samtidig svært ved at fortsætte vores natlige kamp. Min mand og jeg har talt om at jeg simpelthen ikke skal i kontakt med hende når hun vågner ved 01 tiden, og vi prøver også dette hvis det kan fungere, men jeg er ked af at prøve hvis hun virkelig har brug for at forsikre sig om mit nærvær. Har hun et behov som vi ikke imødekommer, eller er det 'bare' et spørgsmål om at hun skal vænne sig til at sove uden mit bryst?

Med venlig hilsen
Sisse

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder