Brev:
Mælk og putning - hvor længe?
21. marts 2012
Alder:
7 mdr.
Mælk og putning - hvor længe?
Hej Helen
Jeg har set at du i mange andre svar skriver noget i retning af "det er stadig i orden at mælk indgår som en del af putteritualet med den alder dit barn har nu." Mit spørgsmål er bare, hvornår det så ikke længere er smart at putte med mælk?
Jeg synes selv jeg har en velfungerende rytme med min datter på 7 mdr: Hver gang hun står op (fra lur eller om morgenen) får hun skemad af en eller anden art, og hver gang hun skal puttes, bliver hun ammet eller får en flaske (når der nogen gange lige er lidt for lidt mælk i brysterne om aftenen). Det er sjældent hun falder i søvn mens hun får mælk, og hvis det endelig sker, vågner hun som regel og registrerer lige at hun bliver puttet.
Hvor længe kan jeg blive ved med den rutine? Hun er en meget bestemt lille unge, som absolut ikke vil ammes, hvis hun ikke har lyst til mælk/ikke er sulten, så jeg tænker om hun måske på et tidspunkt selv vil begynde at sige fra, når hun ikke længere har brug for amning inden putning, men jeg ved ikke om det er realistisk?
Med venlig hilsen
Lisa