Mælk og putning - hvor længe?

21. marts 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Mælk og putning - hvor længe?

Hej Helen

Jeg har set at du i mange andre svar skriver noget i retning af "det er stadig i orden at mælk indgår som en del af putteritualet med den alder dit barn har nu." Mit spørgsmål er bare, hvornår det så ikke længere er smart at putte med mælk?

Jeg synes selv jeg har en velfungerende rytme med min datter på 7 mdr: Hver gang hun står op (fra lur eller om morgenen) får hun skemad af en eller anden art, og hver gang hun skal puttes, bliver hun ammet eller får en flaske (når der nogen gange lige er lidt for ...

Annonce

... lidt mælk i brysterne om aftenen). Det er sjældent hun falder i søvn mens hun får mælk, og hvis det endelig sker, vågner hun som regel og registrerer lige at hun bliver puttet.

Hvor længe kan jeg blive ved med den rutine? Hun er en meget bestemt lille unge, som absolut ikke vil ammes, hvis hun ikke har lyst til mælk/ikke er sulten, så jeg tænker om hun måske på et tidspunkt selv vil begynde at sige fra, når hun ikke længere har brug for amning inden putning, men jeg ved ikke om det er realistisk?

Med venlig hilsen
Lisa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren