Brev:
Aftengråd - 8 mdr.
6. marts 2012
Alder:
8 mdr.
Aftengråd - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg skrev til dig for godt en uge siden vedr. nattesovning for min 8 mdr gamle dreng. Jeg har i den forbindelse lige et par opklarende bemærkninger og flere spørgsmål:
Vores dreng har desværre ikke mulighed for at sove i et separat rum eller barnevogn i den vuggestue han skal gå i. Vi bor i udlandet, og det er bare sådan tingene er her, uanset, at vi synes, det er en dårlig ide. Beskeden fra vuggestuen er, at hvis de er trætte må de selvfølgelig gerne sove, men det bliver så i en rejseseng midt i et lille rum, hvor alle børnene leger. Man skal altså være en usædvanligt god sover, for at det vil ske (og det er vores søn så afgjort ikke).
Det går rigtig fint med at lægge ham på slaget 12 i barnevognen næsten uden rokning og uden at blive taget op (i dag uden noget). Men han vågner jo så ca 13.30 og det er rigtig lang tid, at han så skal holde sig vågen til aften. Om aftenen bliver han ked af det og meget morsyg og pjevset. Det gør han uanset om han får powernap eller ej, men han skriger endnu mere, hvis han ikke har fået en powernap.
Lige nu får han grød med frugtmos kl 14, og det spiser han godt af. Han bliver tilbudt lidt grøntsags-frugtmos og en kop mælk kl 16, som han sjældent spiser det store af. Vi kan for tiden stort set aldrig få ham til at spise aftensmad, han skriger så snart han bliver sat i stolen. Jeg kan nogenlunde trøste ham, hvis jeg tager ham op, men så snart vi sætter os ved bordet, begynder han igen. Vi spekulerer lidt op, om vi måske skal lade være med at tilbyde ham noget sidst på eftermiddagen, og så istedet givet ham aftensmad fx kl 17? Om han måske er blevet for oversulten kl 18?
Det skal siges, at han er meget lang af sin alder, men slank. Han har altid været lidt pjevset med sin spisning, men når vi er på cafe, hvor der sker noget, spiser han rigtig godt, og han er glad for selv at spise.
Du skrev og anbefalede føraftensmad, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan man gør det med en baby? Han kan jo ikke rigtig løbe rundt med et stykke et eller andet i hånden. Han taber det, hvis han ikke koncentrerer sig. Han er et meget aktivt barn, så hvis man sætter ham på gulvet med noget i hånden, vil han smide det og straks kravle afsted (har prøvet).
Mange hilsner og tak for din hjælp
Gemma