Brev:
Sengetid og sove selv
13. december 2011
Alder:
8 mdr.
Sengetid og sove selv
Kære Helen,
Jeg skriver til dig igen, da jeg endnu engang har brug for et råd :-)
Det drejer sig om Thea, der her 18. december fylder 9 mdr. Men hun er 6 uger for tidlig førdt, så hun er ca 7½ mdr.
Problemet er sengetid om aftenen, og det at sove alene....
Hun har hele tiden været en lille rolig pige, men haft brug for rigtig megen tryghed. Når hun får det, er hun den roligste lille glade pige.
Da hun var helt spæd, kom hun derfor op i vores seng og sove......
Og der ligger hun så stadigvæk. Og det gør mig såmænd ikke så meget. Problemet er, at hun ikke vil ligge der, uden at jeg også er der!!! Hun kan sove nok så tungt, men med det samme jeg går, vågner hun.
Hendes dagsrytme ser sådan ud
6.45 godmorgen
morgenmad, leg
8.15-8.30 bliver puttet og vi går ned og afleverer storebror i børnehaven
ca 10-10.30 vågner og får frugt mos
ca 12 middagsmad
ca 12.30-13 puttet til middagslur (hun falder som regel selv i søvn i barnevogn)
ca 15 lidt grød
ca 17-17.30 powernab (har tit forsøgt at springe denne over, men det ender i skrig og skrål, og frøkenen vil ingen aftensmad have, fordi hun er træt......
ca 18 aftensmad sammen med os
ca 21.30 puttes (foregår ved at jeg går med ind i sengen, og ammer hende i søvn.... og bliver så derinde, fordi hun vågner ellers, og så kan jeg entetn starte forfra, eller også er hun frisk som en fisk, fordi hun lige har fået en powernap.
Så spørgsmålet er, hvordan kan jeg springe hendes sene lur over, så hun kan komme det før i seng ?? Om aftenen er hun nemlig enorm vrøvlet efterhånden, og svær at underholde, og sådan er hun slet ikke dagen igennem.
Og hvordan kan jeg få hende vænnet fra, at jeg SKAL ligge inde ved siden af hende ? Jeg får jo næsten aldrig talt med min mand på denne måde.
Med venlig hilsen
Lene