Vågner ofte i løbet af natten

16. oktober 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågner ofte i løbet af natten

Hej Helen,

Så er vi på banen igen.

Vores søn er nu blev 8 1/2 måned, og vi oplever desværre, at han vågner ca. 5 gange om natten fra kl. 23 - 06.

Når han vågner giver jeg ham sutteflaske med MME, hvor han drikker ca. 100 ml. pr. gang, d.v.s. han drikker ca. 2 flasker MME på en nat.

Når han bliver lagt ved 18.30 - 19.00 tiden får han tillige en flaske at sove, hvor han drikker ca. 100 ml.

Vi spiser aftensmad kl.17.30 - 18.00, hvor han spiser godt med kartoffelmos med div. grøntsager og kød.

Han er normalvægtig, sund og glad og sover to lurer i løbet af dagen, formiddag og eftermiddag.

Vi har som sådan ikke problemer med at få ham ...

Annonce

... til at sove om aftenen, men det er de mange opvågninger, der bekymrer os.

Når han vågner, får han sutteflasken med MME, som han drikker af i søvne. Når han har drukket, falder han tilbage i søvnen, dog kun for en kort bemærkning og højst 2 timer ad gangen.

Casper startede i vuggestue den 4. oktober, hvor han trives og er glad. Han spiser godt og sover godt. Opvågningsproblematikken var der allerede inden han startede i vuggestue, så vi mener ikke, at det kan være årsagen.

Håber, at du har nogle gode råd, der kan reducere antallet af opvågninger om natten, da jeg står og skal starte job efter efterårsferien ;0)

Med venlig hilsen
Mette og familie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder