Brev:
Min søn vågner konsekvent 30-45 minutter efter putningen
6. oktober 2011
Alder:
6 mdr.
Min søn vågner konsekvent 30-45 minutter efter putningen
Kære Helen
Min søn på lige knap 6 mdr. vågner konsekvent 30-45 minutter efter han er blevet puttet til både formiddags, eftermiddags - og sen eftermiddagslur. Nogen gange kan jeg få ham til at sove videre ved at gå en tur med barnevognen, andre gange er han vågnet for meget op og kan ikke sove videre - med det resultat at han hurtig bliver træt igen. Det har stået på de sidste 8 uger.
Der er ikke nogen sammenhæng i, hvor træt han er, når han bliver puttet. Han vågner alligevel 9 ud af 10 gange efter 30-45 min. Det er ved at være ret frustrerende, da jeg jo bruger ufattelig lang tid ved siden af hans barnevogn:-)
Om aftenen bliver han puttet mellem 19.30-20 - her er han træt. Han falder i søvn, når jeg ammer ham. Herefter sover han gerne 3 timer på eget værelse. Jeg tager ham her med ind til os og han ligger hos mig i sengen. Resten af natten ammer jeg ofte... Nogen gange hver 3 time, andre gange som i nat hver halve - 2 time. Det er tydeligt han bruger mig som sut til at sove videre. Han er ikke glad for sut - vil nogen gange sutte på den, hvis vi går tur og han sidder op i barnevognen, men vil ikke have den, i forbindelse med søvn eller til trøst.
Efter 6 mdr. er jeg efterhånden ved at trænge til lidt mere sammenhængende søvn. Så håber du har et godt råd:-)
Kærlig hilsen
fra den trætte mor