Min søn vågner konsekvent 30-45 minutter efter putningen

6. oktober 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Min søn vågner konsekvent 30-45 minutter efter putningen

Kære Helen

Min søn på lige knap 6 mdr. vågner konsekvent 30-45 minutter efter han er blevet puttet til både formiddags, eftermiddags - og sen eftermiddagslur. Nogen gange kan jeg få ham til at sove videre ved at gå en tur med barnevognen, andre gange er han vågnet for meget op og kan ikke sove videre - med det resultat at han hurtig bliver træt igen. Det har stået på de sidste 8 uger.

Der er ikke nogen sammenhæng i, hvor træt han er, når han bliver puttet. Han vågner alligevel 9 ud af 10 gange efter 30-45 min. Det er ved at være ret frustrerende, da jeg jo bruger ufattelig lang tid ved siden af hans barnevogn:-)

Om aftenen bliver han puttet ...

Annonce

... mellem 19.30-20 - her er han træt. Han falder i søvn, når jeg ammer ham. Herefter sover han gerne 3 timer på eget værelse. Jeg tager ham her med ind til os og han ligger hos mig i sengen. Resten af natten ammer jeg ofte... Nogen gange hver 3 time, andre gange som i nat hver halve - 2 time. Det er tydeligt han bruger mig som sut til at sove videre. Han er ikke glad for sut - vil nogen gange sutte på den, hvis vi går tur og han sidder op i barnevognen, men vil ikke have den, i forbindelse med søvn eller til trøst.

Efter 6 mdr. er jeg efterhånden ved at trænge til lidt mere sammenhængende søvn. Så håber du har et godt råd:-)

Kærlig hilsen
fra den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor